مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری مازاد مسکن مهر به معلولان

عصر ساختمان:عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از همکاری این شرکت با سازمان بهزیستی در واگذاری تعداد یک هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در شهر جدید پرند و ۶۰۰ واحد در شهر جدید هشتگرد به خانواده‌های تحت پوشش این سازمان خبر داد.

واگذاری مازاد مسکن مهر به معلولان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، میرمحمد غراوی درخصوص تفاهم اخیر شرکت عمران شهر جدید پرند و هشتگرد با سازمان بهزیستی مبنی بر واگذاری یک هزار و 600 واحد بدون متقاضی به این سازمان که قرار است به‌زودی به‌طور رسمی بین دو سازمان امضا شود، اعلام کرد: بر این اساس افراد متقاضی به دو دسته تقسیم می‌شوند، به این صورت که دسته اول خانواده‌های دارای یک یا دو فرزند معلول بوده و دسته دوم افرادی هستند که به صورت عادی و با توجه به قوانین و مقررات سازمان بهزیستی تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

    غراوی در ادامه این مطلب درخصوص نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان بیان کرد: سازمان بهزیستی متعهد شد که برای گروه اول نزدیک به 25 تا 30 میلیون تومان و برای گروه دوم 8 میلیون تومان را به صورت وام با بهره کم یا بلاعوض و به عنوان کمک هزینه خرید مسکن به افراد تحت پوشش خود بپردازد. وی افزود: از آنجا که میزان سهم‌آورده مردمی در واحدهای مسکن مهر نام‌برده به میزان 26 تا 30 میلیون تومان است در نتیجه خانوارهای دارای فرزند معلول پولی را به‌عنوان سهم‌آورده پرداخت نکرده و پس از واگذاری واحد اقساط تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کنند ولی گروه دوم که 8میلیون از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند باید مابقی پول را تا 50 درصد از کل میزان سهم‌آورده پرداخت و نیم دیگر آن را به صورت مرحله به مرحله متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان پرداخت کنند.

    عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه متقاضیان دسته دوم تا 80 درصد میزان سهم‌آورده را به تدریج پرداخت کرده و 20 درصد باقی‌مانده را همزمان با تحویل واحد می‌پردازند، گفت: این تفاهم‌نامه برای واحدهای بدون متقاضی در شهرهای جدید هشتگرد و پرند به گونه‌ای یکسان اجرا خواهد شد. غراوی این اقدام را راهکاری مناسب برای خانه‌دار شدن قشر کم‌درآمد جامعه و تحت پوشش بهزیستی دانست و افزود: این فعالیت علاوه‌بر خانه‌دار کردن این گروه می‌تواند در تکمیل سایت مسکن مهر کل کشور نیز موثر بوده و از تمامی جهات سودرسانی داشته باشد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، دو روز پیش، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از وجود 118 هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر در سطح کشور خبر داد و گفت: نتایج مربوط به تعدیل شرایط و تعداد واحدهای ثبت‌نام شده را در اوایل اردیبهشت‌ماه اعلام خواهیم کرد.

    احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی توسط وزیر راه و شهرسازی در روزهای پایانی سال 94 (مبنی بر تعدیل شرایط ثبت‌نام مسکن مهر با هدف تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی) گفت: طبق این دستورالعمل تمامی ادارات مربوطه اعم از بنیاد مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید باید یک هفته پس از ابلاغ‌ آن نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام و همزمان آگهی مربوطه را به مدت یک ماه در یکی از روزنامه‌ها منتشر می‌کردند. وی در این خصوص تاکید کرد: مدت زمان پایان این مهلت یک ماهه، آخر فروردین سال 95 است که نتایج حاصل از آن در روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد. بر اساس این نتایج مشخص می‌‌شود چند درصد از واحدها، پس از انتشار این آگهی متقاضی موثر پیدا کرده‌اند. به گفته مهرآبادی، پس از بررسی نتایج چنانچه شاهد باقی‌ماندن تعداد زیادی از واحدها در سطح کشور باشیم درمورد واحدهای باقیمانده نیز تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی