مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی مدارس اعلام کرد:

تخصیص کل بودجه نوسازی مدارس در بودجه سال جاری

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به تحویل ۸ هزار کلاس درس بازسازی شده و نوساز در اول مهر جاری گفت: مجموع بودجه بیش از یکهزار میلیاردی این امر در بودجه سال ۹۷ تاکنون تخصیص داده شده است.

تخصیص کل بودجه نوسازی مدارس در بودجه سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهراله رخشانی مهر در مورد وضعیت کلاس های فرسوده و نوسازی مدارس در کل کشور به ویژه تهران توضیح داد: مدارس شهر تهران حالت خاصی از جهت وضعیت ساختمانی دارند زیرا به دلیل جمعیت بالا سرانه فضای آموزشی در تهران کمتر و زیر خط میانگین است.
    وی با اشاره به سرانه دانش آموزی فضای آموزشی 5.2 متر مربعی در کل کشور افزود: این میانگین است و بر اساس فرمولی به دست می آید که ناشی از تقسیم متراژ فضای موجود آموزشی بر تعداد دانش آموزان است. اما این فضا در شهر تهران به دلیل تعداد دانش آموزان کمتر از 5 متر است.

    ***30 درصد از فضای آموزشی کل کشور نیازمند بازسازی
    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر اهمیت نوسازی بافت های فرسوده مدارس اظهار داشت: بر اساس آمارهای ما در کل کشور 30 درصد مدارس نیازمند بازسازی است؛ ولی این میزان در تهران از سطح متوسط بیشتر است، هر چند من آمار دقیق ندارم ولی متاسفانه مبالغ تخصیص یافته به این امر در بودجه های سنواتی آموزش و پرورش کافی نیست.
    معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در تخصیص بودجه در این بخش معمولا استان های محروم سپس تهران اولویت دارند و در سال جاری نیز بیشترین کلاس تحویلی را در استان های خوزستان، خراسان رضوی و تهران داریم.
    رخشانی مهر با اشاره به راهکار ارائه شده برای بهبود وضعیت مدارس از جهت نوسازی آنها توضیح داد: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه مبلغ 4 هزار میلیارد تومان و در برنامه ششم توسعه کشور مبلغ 3 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای این امر در نظر گرفته شده که از این میزان هنوز هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.
    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تاکید کرد: با وجود این در بودجه سنواتی سال جاری مبلغ یک هزار و 350 میلیارد تومان برای سه ردیف اصلی یعنی کمک به پروژه های زیرساخت که 50 درصد آن را خیرین تکمیل می کنند، بازسازی و مقاوم سازی کلاس های درس، تکمیل پروژه های نیمه تمام ملی و استانی در نظر گرفته شده است که برای اولین بار کل این مبلغ و 100 درصد تاکنون که شش ماه از سال گذشته است، تخصیص یافته و ما هم به استان ها ابلاغ کرده ایم.

    ***تحویل 8 هزار کلاس نوساز و بازسازی شده درس، اول مهرماه
    وی ادامه داد: بر همین اساس اول مهرماه 8 هزار کلاس درس را تحویل می دهیم که از این میزان 500 کلاس به تهران متعلق است و شامل بازسازی کلاس های درس قدیمی همچنین کلاس های تازه ساز می شود.
    به گفته رخشانی مهر، افزون بر این از 8 هزار کلاس در کل کشور یکهزار و 200 پروژه شامل بازسازی کلاس های قدیمی و 6800 پروژه تازه ساخت بوده که در مناطق مختلف از جمله در پروژه های مسکن مهر ساخته شده اند.
    وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد کلاس های تهران نیازمند بازسازی است، اظهار داشت: اگر این سه میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی و بر اساس برنامه ششم توسعه تامین شود می توانیم امیدوار باشیم مدرسه فرسوده ای نخواهیم داشت.
    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: رایزنی های گسترده ای با دفتر مقام معظم رهبری، شخص معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای تخصیص این مبلع انجام داده ایم و مصمم هستیم این بودجه را جذب کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو