مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرد

حمایت مالی ویژه بانک مسکن از طرح مسکن مهر تا زمان تکمیل

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۸ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی طرح مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیدند.

حمایت مالی ویژه بانک مسکن از طرح مسکن مهر تا زمان تکمیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا،  نادر قاسمی عضو هیات مدیره بانک عامل بخش مسکن با اشاره به جزییات عملکرد بانک مسکن طی چهار ماه نخست سال جاری در حوزه فروش اقساطی واحدهای طرح مسکن مهر ، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، مجموعا 18 هزار و 550 واحد مسکن مهر در سراسر کشور فروش اقساطی شده اند و کارت قسط برای مالکان این واحدها صادر شده است. به این معنا که تا پایان دوره مورد گزارش، عملیات ساخت این تعداد واحد مسکونی طرح مسکن مهر به پایان رسیده و کارت قسط نیز برای آنها صادر شده است.
    وی ادامه داد: از میان استان های سراسر کشور بیشترین تعداد واحد فروش اقساطی شده طرح مسکن مهر (سهم الشرکه) مربوط به استان تهران است. به طوری که طی چهار ماه ابتدایی سال جاری مجموعا 4 هزار و 713 واحد مسکن مهر در استان تهران فروش اقساطی شده اند.
    به گفته وی طی این مدت تعداد واحدهایی که در بسیاری از استان ها به مرحله فروش اقساطی رسیده اند و از سوی بانک مسکن تسهیلات دریافت کرده اند بیش از اهداف پیش بینی شده و مشخص برای این بازه زمانی بوده است. به عنوان مثال در استان مازندران بیش از 100 درصد از هدف تعیین شده برای صدور کارت قسط تسهیلات مسکن مهر طی 4 ماه اول امسال محقق شده و در استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، البرز، خراسان شمالی و اردبیل نیز به ترتیب 191 درصد، 145 درصد، 182 درصد، 116 درصد و 118 درصد از هدف مذکور تحقق پیدا کرده است به این معنا که تعداد واحدهای مسکن مهر که به این مرحله رسیده اند بیش از اهداف پیش بینی شده بوده است.
    عضو هیات مدیره بانک مسکن با تاکید بر آنکه روند حمایت مالی ویژه از واحدهای مسکن مهر از سوی بانک مسکن تا تکمیل نهایی تمامی واحدهای این طرح ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: پس از استان تهران، استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز نیز به ترتیب بیشترین تعداد واحدهای فروش اقساطی طرح مسکن مهر را داشته اند.
    وی درباره آمار واحدهای فروش اقساطی شده در این استان ها توضیح داد: در استان خراسان رضوی معادل یک هزار و 8 واحد، در استان آذربایجان شرقی معادل 947 واحد و در استان البرز معادل 911 واحد فروش اقساطی شده اند.
    قاسمی تصریح کرد: در صورت تکمیل واحدهای مسکن مهر ، روند صدور کارت قسط و عملیات بازپرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن به سرعت آغاز می شود.
    به دنبال تاکید ویژه دولت برای تکمیل و تحویل تمامی واحدهای مسکونی پیش بینی شده در قالب طرح مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن نیز بر شتاب پرداخت تسهیلات مسکن مهر تاکید ویژه ای داشته است. از این رو قرار است تا پایان پرونده طرح مسکن مهر ، بانک مسکن به همراه دولت از این طرح حمایت مالی ویژه ای انجام دهد. در این میان عملکرد اصلی بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در پرداخت تسهیلات به پرونده مسکن مهر ، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، فروش اقساطی است. به این معنا که واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت و ساز آنها تمام و تکمیل می شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره برداری داده می شود پیش از بهره برداری از واحد مسکونی باید عملیات فروش اقساطی توسط بانک مسکن انجام شود.
    در حال حاضر کماکان پرداخت تسهیلات مکمل ساخت مسکن مهر به پروژه‌های باقی مانده از این طرح ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار