مدیران خودروعصر اعتبار

طرح شهرداری برای آلاینده‌های دوچرخ

عصر ساختمان- : جزئیات سه طرح کلیدی مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک ناشی از موتورسیکلت‌ها به شورای شهر تهران ارائه شد.

طرح شهرداری برای آلاینده‌های دوچرخ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که روز گذشته میهمان شورای شهر بود تا گزارش اقدامات شهرداری به منظور کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال را ارائه کند، از اجرای سه برنامه ویژه آلاینده‌های دو چرخ هوای تهران خبر داد. یکی از این طرح‌ها تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری است که اکنون فاز پایلوت آن آغاز و چند نمونه تبدیل شده است. با اجرای این طرح میزان تولید آلاینده‌های خروجی از اگزوز موتورسیکلت‌های کاربراتوری به یک‌سوم کاهش خواهد یافت. به گفته پورسیدآقایی، هزینه نصب کیت تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری در فاز آزمایشی حدود 2 میلیون تومان برآورد شده که در مرحله اجرا در تعداد زیاد، احتمالا به کمتر از یک میلیون تومان برای هر موتورسیکلت می‌رسد و به‌صرفه‌تر از خرید موتورسیلکت انژکتوری برای دارندگان موتورسیکلت کاربراتوری است. وی امیدوار است این طرح در کوتاه‌مدت دستاوردهای خوبی در زمینه کنترل آلایندگی ناشی از موتورسیکلت‌ها داشته باشد.

    طرح دوم شهرداری با عنوان «کلید به کلید» طراحی شده که در قالب آن با همکاری انجمن موتورسیکلت‌سازان، دارندگان موتورسیکلت‌های کاربراتوری می‌توانند وسیله نقلیه دو چرخ خود را تحویل داده و موتورسیکلت انژکتوری جدید را با تعهد بازپرداخت وام بلندمدت تحویل بگیرند. سومین طرح پیش‌بینی شده در این زمینه نیز خرید و واگذاری 5 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی و واگذاری آنها به شکل قسطی به سامانه‌های حمل بار است. مدیریت شهری همچنین کاهش ترافیک و آلودگی هوا را با برنامه‌های دیگری نظیر شناورسازی ساعت کار در دو هفته اول مهر و نیز اجرای فاز دوم طرح کاهش و ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر در کل سطح شهر دنبال می‌کند.  پورسیدآقایی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی نیز متعهد شده است که از اول مهرماه اجازه تردد به خودروهای بدون برگه معاینه فنی را ندهد، گفت: نصب فیلتر بر 700 اتوبوس بی آر تی نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین در نظر داریم اتوبوس‌های بخش خصوصی را از طریق پرداخت پیمایشی تشویقی به نصب فیلتر دوده مجاب کنیم. وی با بیان اینکه بحث نصب 2 هزار کاتالیست را روی تاکسی‌ها در نظر داریم، گفت: تاکسی‌های فرسوده عملا بعد از 10 سال نمی‌توانستند معاینه فنی را پاس کنند و جریمه می‌شدند، اما اکنون با همکاری پلیس و استانداری اگر این تاکسی‌ها تا اول مهرماه معاینه فنی اخذ کنند، جرایم آنها در حوزه معاینه فنی بخشیده می‌شود. پورسیدآقایی با بیان اینکه یکی از مشکلات دوربین‌ها، عدم رویت پلاک در شب بود، اما حالا تمام دوربین‌ها به پروژکتور مجهز شده‌اند، گفت: همچنین 870 دوربین ثبت تخلف به کد جریمه معاینه فنی مجهز شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار