مدیران خودروعصر اعتبار

تلفات زلزله هوکایدو به ۱۶ کشته و ۲۶ مفقود رسید

عصر ساختمان- مقامات ژاپنی اعلام کردند تلفات زلزله ۶.۷ ریشتری و توفان شدید هوکایدو تا صبح امروز (جمعه) به ۱۶ کشته، ۲۶ مفقود و ۳۰۰ زخمی رسیده است.

تلفات زلزله هوکایدو به ۱۶ کشته و ۲۶ مفقود رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، این زمین لرزه کمی پس از ساعت سه صبح روز پنجشنبه بخش غربی جزیره هوکایدو را لرزاند و با قطع برق همه جا را در تاریکی فرو برد از آن زمان تاکنون دهها پس لرزه روی داده است و برای برخی از مناطق دستور تخلیه صادر شده است.
    رانش زمین در نزدیکی مرکز این زمین لرزه، خانه ها در آتسوما را از میان برده است همه افرادی که مفقود شده اند از این شهر هستند.
    تیم های امداد با بالگرد در حال انجام عملیات نجات هستند و امدادگران با شتاب در جستجوی افرادی هستند که در زیر آوار مدفون شده اند برخی از ساکنان این منطقه از خانه های خود به مکان های امن منتقل شده اند.
    دامنه خسارات این زمین لرزه هنوز ارزیابی نشده است اما در سراسر این استان ساختمان ها کج شده اند و در جاده ها ترک و شکاف ایجاد شده است.
    'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن می گوید دولت یک نیروی ویژه اضطراری را ایجاد کرده است که اولویت آن جستجو و نجات افراد است او می گوید که 25 هزار نیروی دفاع از خود برای کمک اعزام خواهند شد.
    مراکز پناهگاه های موقت در بسیاری از شهرها و مناطق برپا شده است.

    ** کمک سفارت ایران به زلزله زدگان احتمالی ایرانی
    سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن به دنبال این زلزله در اطلاعیه ای اعلام کرد آن دسته از ایرانیانی که اکنون در این جزیره بسر می برند می توانند در صورت نیاز به خدمات کنسولی یا موارد دیگر از طریق شماره 070-362-0811 با سفارت ایران در توکیو تماس بگیرند.
    در این اطلاعیه آمده است اگر در هوکایدو زندگی می کنید توصیه می کنیم حتما از طریق شهرداری محلی خود آخرین اخبار و توصیه ها را دنبال کنید.

    ** توقف پرواز هواپیماها و حرکت قطارهای پرسرعت
    زلزله قدرتمند صبح پنجشنبه حمل و نقل عمومی در سراسر استان جزیره ای هوکایدو را فلج کرده است مقامات هواپیمایی این استان روز پنجشنبه تمام پروازهای فرودگاه 'نیو چیتوسه' را لغو کردند.
    وزارت راه و ترابری ژاپن می گوید فرو ریختن بخشی از سقف و ترکیدن لوله های آب موجب بسته شدن ترمینال این فرودگاه شد پرسنل فرودگاه همچنین در حال بررسی آسیب وارد شده به باندهای پرواز هستند.
    خدمات قطارهای پرسرعت فشنگی یا شینکانسن در هوکایدو به حالت تعلیق درآمده است بیشتر قطارهای محلی نیز متوقف شده اند.
    بسیاری از جاده ها به دلیل ایجاد شکاف ها و حفره های عمیق برای وسایل نقلیه غیرقابل استفاده شده اند.
    خدمات اتوبوس رانی عمومی متوقف شده و بسیاری از بزرگراه ها تعطیل شده اند مدارس نیز روز پنجشنبه بسته شده بودند.
    تامین آب نیز تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفته است و در بخش گسترده ای از این جزیره تامین آب قطع شده است.
    بیمارستان ها با برق اضطراری کار می کنند مقامات می گویند که برخی از بیمارستان های اصلی هوکایدو در بخش هایی یا به طور کامل توانایی پذیرش بیماران اورژانس را ندارند.

    ** اختلال در کارخانه های خودروسازی
    زمین لرزه روز گذشته همچنین باعث اختلال گسترده در شرکت های تولیدی هوکایدو شده است بسیاری از شرکت ها مجبور شده اند تولید خود را متوقف کرده، خدماتشان را به حالت تعلیق درآورده و به طور موقت فروشگاه های خود را ببندند.
    'تویوتا موتور' می گوید شرکت تابعش در هوکایدو عملیات روزانه خود در کارخانه ای در شهر توماکومای را به خاطر قطع برق متوقف کرده است این خودروساز می گوید این کارخانه یک سامانه تولید برق داخلی دارد اما این سامانه قادر به تامین برق به طور بلند مدت نیست.

    ** نیروگاه های هسته ای ایمن هستند
    نهاد ساماندهی هسته ای و گرداننده نیروگاه 'توماری' در هوکایدو به دولت گفته اند بعید به نظر می رسد پس لرزه های زمین لرزه روز پنجشنبه مشکلات ایمنی ایجاد کند.
    'یوشیهیده سوگا' دبیر اول کابینه ژاپن عصر روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت که در درون هیچ یک از سه رآکتور این نیروگاه، سوخت هسته ای وجود ندارد مجموعه های سوخت هسته ای پس از خاموش شدن این رآکتورها در سال 2012 در حوضچه های ذخیره در محل نگهداری شده اند.
    او گفت که منبع برق خارجی در اثر زمین لرزه قطع شد، اما تا ساعت یک بعد از ظهر روز پنجشنبه وصل شد.
    سوگا افزود که این نیروگاه برای حدود 20 روز سوخت برای ژنراتورهای دیزلی پشتیبان دارد.
    او گفت که مقام ها و گرداننده این نیروگاه نیز گزارش داده اند که حوضچه های ذخیره سوخت به گونه ای ساخته شده اند که در برابر زمین لرزه های بزرگ مقاوم هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار