مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر شهرسازی تاکید کرد:

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی شروع می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهرهای جدید هیچ راهی جز مراجعه به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی نداریم، از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با محوریت بخش خصوصی تا پایان امسال خبر داد.

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی شروع می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی چهارشنبه 14 شهریور در حاشیه بهره‌برداری از 25 طرح عمرانی در شهر صدرا بیان کرد: با کمبود زیرساخت‌ها و خدمات شهری جدی در شهرهای جدید روبه‌رو هستیم.

    وی با ابراز خرسندی از تسریع در روند افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، خدمات و زیرساختی در شهر صدرا، افزود: در حالی‌که در سایت‌های مسکن مهر با کمبودهای جدی مواجه هستیم که این امر باید کانون توجه مجموعه وزارتخانه و دولت قرار گیرد اما بخش عمده مسکن مهر در شهر جدید صدرا افتتاح شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران همچنین با اشاره به رویکرد دولت برای استاندارد کردن سایت‌های مسکن مهر در بخش زیرساخت‌ها، عنوان کرد: حداقل نیازمند 11 هزار میلیارد تومان برای هزینه در حوزه‌های زیر ساختی هستیم.

    طاهرخانی یادآور شد: در هفته دولت امسال 20 واحد اموزشی در شهرهای جدید کشور به بهره‌برداری رسید و افتتاح 80 واحد دیگر تا پایان امسال نیز در دستور کار قراردارد.

    استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره به همجواری شهر صدرا در کنار کلانشهر شیراز، گفت: شهر صدرا دارای قابلیت‌های بالایی است و جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

    اسماعیل تبادار با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه سه هزارمترمکعبی این شهر به عنوان یکی از پروژه‌هایی که از امروز قابل استفاده است، افزود: 9 میلیارد تومان از اعتبارات استانی در سال گذشته برای تسریع در عملیات اجرایی فاضلاب این شهر تخصیص یافت و در بودجه امسال نیز شش میلیارد تومان دیگر اختصاص داده شده است.

    وی با بیان اینکه باید از پساب فاضلاب برای آبیاری و انجام امور غیرشرب شهری استفاده شود،   تاکید کرد که در شرایط کم‌آبی در استان باید به بازچرخانی آب به عنوان یکی از راهکارهای ضروری پرداخت.

    تبادار با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر به معنای اتمام این پروژه نیست، گفت: خدمات مضاعفی که بتواند راحتی زیست و زندگی راحت در عرصه‌های مختلف فراهم کند باید در دستور کار متولیان باشد.

    وی به تاخیر در روند اجرای پروژه‌ی احداث محور قره‌پیری به شیراز نیز اشاره و اضافه کرد: اگر همکاری در این بخش به وجود نیاید مسیر اجرای پروژه تغییر خواهد کرد و تونل در مسیر دیگری احداث می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران صدرا نیز در این مراسم بیان کرد: خط انتقال فاضلاب در غرب شهر صدرا به طول بیش از سه هزار و 300 متر با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان، ساخت تصفیه‌خانه و پکیج پیش ساخته با حجم سه هزار متر مکعب از جمله پروژه‌هایی بود که در هفته‌ی دولت در این شهر به بهره‌برداری رسید.

    خلیل حاجی‌پور خاطرنشان کرد: پروژه درون شهری دوکوهک به صدرا تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین اتصال باجگاه به صدرا در نیمه اول سال 98 به تکمیل خواهد شد.

    به گزارش ایسنا منطقه فارس، 25 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 22 میلیارد تومان با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی در شهر جدید صدرا به بهره‌برداری رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی