مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بیمارستان معیری:

نوسازی هزار متر از بیمارستان معیری

عصر ساختمان- رئیس بیمارستان معیری گفت: با توجه به اینکه اکثر بیمارستان‌های کشور فرسوده هستند طرح نوسازی بیمارستان معیری در دستور کار قرار گرفته است

نوسازی هزار متر از بیمارستان معیری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدتقی خسروانی‌مقدم، متخصص ارتوپدی و جراح زانو و مدیرکل سابق درمان تأمین اجتماعی استان تهران که چند ماهی است ریاست بیمارستان شهید دکتر معیری را مجددا برعهده گرفته است در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ درباره اقدامات صورت گرفته دراین بیمارستان که یکی از بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: خیلی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی جنرال هستند و انواع تخصص‌ها و بخش‌ها را دارند.

    وی افزود:‌به عنوان مثال بیمارستان‌های فیاض‌بخش و کاشانی جزو بیمارستان‌های جنرال محسوب می‌شوند و بیمارستان لواسانی و هدایت که هم اکنون در حال ساخت است به عنوان بیمارستان‌های تک تخصصی خدمات درمانی را به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می‌کند.

    رئیس بیمارستان معیری یادآور شد: بیمارستان‌های تک تخصصی خوبی‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد که بستگی به فرهنگ، شرایط آن جامعه، تجهیزات و امکانات این بیمارستان‌ها شکل می‌گیرد.

    خسروانی‌مقدم درباره بیمارستان معیری اظهار داشت:‌اعتبار و برند این بیمارستان از سال‌ها پیش به عنوان مرکز سوانح شماره 5 بوده است و اساتید و بزرگان زیادی در بخش ارتوپدی در این بیمارستان فعالیت داشته اندکه از این اساتید می‌توان به آقای دکتر اطهری که از افتخارات بزرگ ارتوپدی کشور هستند اشاره کرد که در تکریم بیماران و کار علمی سرآمد هستند.

    وی با اشاره به اینکه اکثر ساختمان‌های درمانی کشور فرسوده هستند، گفت:‌این بیمارستان قدمت زیادی دارد واعمال بزرگ ارتوپدی در این بیمارستان انجام می‌شود و می‌توان گفت که بالاترین رتبه را در حوزه رادیولوژی این بیمارستان دارد.

    رئیس بیمارستان معیری افزود: این بیمارستان دارای شرایط خاصی است و ارجاعات زیادی دارد. در هنگام سوانح و شکستگی بلافاصله مردم ذهن‌شان به بیمارستان معیری می‌رود.

    خسروانی مقدم یادآور شد: در به روز شدن تجهیزات این بیمارستان اخیرا اقدامات زیادی انجام گرفته است و علیرغم اینکه این بیمارستان 96 تختخوابی است اما به اندازه بیمارستان‌های 200 تختخوابی فعالیت می‌کند و این نحوه خدمات رسانی وظیفه ما را سخت‌تر خواهد کرد.

    وی افزود: بر اساس اعتبار بخشی سال گذشته بیمارستان معیری جزو بیمارستان‌های درجه یک محسوب می‌شود.

    رئیس بیمارستان معیری با اشاره به اینکه سیستم HIS بخش زیادی از مشکلات بیمارستان را حل کرده است، گفت: یکی از معضلات فعلی تهیه تجهیزات ارتوپدی است که با توجه به اینکه این تجهیزات نسبت به دیگر تجهیزات بیمارستانی زودتر فرسوده می‌شوند بنابراین باید نسبت به تامین این تجهیزات اهتمام جدی داشته باشیم.

    خسروانی‌مقدم افزود: کمبود فضا یکی دیگر از معضلات این بیمارستان بوده که مذاکراتی در حال انجام است تا بتوانیم هزار متر از این بیمارستان را نوسازی کنیم که مجوزهای لازم در این خصوص دریافت شده است.

    وی خاطرنشان کرد:‌علاوه بر اجرای سیستم HIS و حذف دفترچه در بیمارستان معیری سیستم بارکد خوان را برای تمامی پزشکان در نظر گرفته‌ایم که اطلاعات بیماران با استفاده از این بارکدخوان بر روی سیستم نمایش داده می‌شود و پزشکان می‌توانند دستورات پزشکی لازم را در آن سیستم به بیمار ارائه دهند.

    رئیس بیمارستان معیری گفت: اخیرا اتاق عمل اورژانس بیمارستان معیری راه‌اندازی شده است که این مشکل قدیمی این بیمارستان بود که توانستیم آن را حل کنیم.

    خسروانی‌مقدم افزود: ساختمان معیری بسیار قدیمی است محوطه این بیمارستان رمپ‌هایی با شیب تند داشت که توانستیم این شیب‌ها را کاهش دهیم و در ساختمان قدیمی آسانسوری تعبیه کردیم که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به زودی افتتاح خواهد شد.

    وی به تکریم بیماران اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع یک خیر جمعی دارد که هر کسی به وسع خود می‌تواند آن را انجام دهد. هر سه ماه یک بار از بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند نظرسنجی صورت می‌گیرد و شعار ما این بوده که در هر کجا هستیم درجا نزنیم و یک قدم به جلو پیش برویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار