مدیران خودروعصر اعتبار

مهدی انصاری در گفت‌وگوی اختصاصی با "عصرساختمان" مطرح کرد:

انسجام عملی و علمی در خلق کسب و کارهای بدیع در حوزه بازاریابی مقاصد گردشگری و صنایع وابسته

عصر ساختمان- از روی خوش روزگار با همت صاحبان تجربه و دانش در صنعت گردشگری از فعالیت گروهی با خبر شدیم که گویا پویایی در تغییرات روزآمد سرمشق اصلی فعل کسب و کارشان است .

انسجام عملی و علمی در خلق کسب و کارهای بدیع در حوزه بازاریابی مقاصد گردشگری و صنایع وابسته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، این گروه از وصله علم به کوله بار تجربه شان ، با فراغ بال مسیر رشد را طی می کنند و معترفند به سختی هایی که در راه خلق و اجرای کسب و کارشان با آن دست و پنجه نرم کرده اند. صاحب امتیازو مدیر عامل گروه دکوشیوانی جناب آقای مهدی انصاری از فعالان اقتصادی توانمند و کوشا درصنایع ساختمان، مبلمان و دکوراسیون هستند که تجاربی ارزشمند در این حوزه را در اختیار گروه خود قرارداده اند. از نظرات مهدی  انصاری مطلع شدیم و در مورد لزوم تغییرات در صنعت و لحاظ تغییرات نگرش به کسب و کار در این صنعت گفت و گوی داشتیم که شرح آن را میخوانید:
    در ابتدا بفرمایید جایگاه صنعت گردشگری در ایران را چگونه ارزیابی میکنید؟
    در ایران، پتانسیل های بی شمار و بسترهای مناسب در زمینه توسعه صنعت گردشگری و توریسم و با توجه به اعمال نظر دولتمردان وجود دارد، اما به دلیل نبود برنامه بالادستی جامع، تفصیل و تفسیر آن در فرآیند اجرا،  فرصت های بسیاری مغفول مانده است .
    اگر بر این باور باشیم که هیچ مبحث کلی صحیح و کامل نیست مگر تک تک اجزاء اش صحیح و درست باشند، اشاره ایی واضح به صنعت گردشگری و صنایع زیردستی و وابسته به آن کرده ایم .
    مجموعه دکوشیوانی برای بهبود این صنعت و رساندن آن به جایگاه حقیقی خود چه تدابیری اندیشیده است؟
    کسب وکار، تجارت و سرآمد بودن در آنها با روش ها و ابزار های گذشته دیگر نه ممکن است و نه منطقی . فعالیت در صنعت گردشگری و هتل سازی و صنایع وابسته به آن، کاری است که بیش از دو دهه در آن تجربه داشته ایم و تلاش کردیم در راستای رشد بنگاه تجاری مان، رشد صنعت را نیز در دستور کار داشته باشیم و این امر ممکن نبود جزء با لحاظ اخلاق در کسب و کار و بهره مندی از پتانسیل های علمی و اجرایی توانمند در طول مسیر فعالیت.
    اهداف کلان دکوشیوانی برای ورود به این صنعت چیست؟
    برند دکوشیوانی همچون یک موجود زنده دارای هویتی منحصر به فرد است، شخصیت و موجودیت دارد و جامعه مخاطبان اش از او و وجودش با خبر و بهره مند هستند. حال این پرسش در میان است که آیا در صنعت گردشگری و هتلداری جزء تعداد محدود مقاصد و اماکنی هست که بتوان هویتی منحصر به فردی را به آنان اطلاق و آنان درک کرد؟ چه پیامی از این صنعت و کسب و کار در بخش کلان بحث به مخاطبان هدف انتقال می یابد؟ گردشگران داخلی و خارجی چه تصویر شیرین و منحصر به فردی از مقاصد ما در ذهن دارند ؟چه اقداماتی برای بهینه سازی و خلق زیرساخت های صنعت گردشگری انجام داده ایم که انتظار این را داشته باشیم که در سبد انتخاب گردشگر ما نیز وجود داشته باشیم ؟
    ما در گروه دکوشیوانی به منظور خلق هویتی متمایز از مکان اقامتی ، تمامی فرآیند های طراحی ، تأمین و تجهیز را بر اساس راهبری های علمی و اجرایی واحد برندینگ و بازاریابی پیش می بریم زیرا که این بخش مسئولیت طراحی و باز طراحی هویت برند را بر اساس مبانی علمی و تخصصی با لحاظ اطلاعات حاصله از تحقیقات بازار بر عهده دارد.
    و برای معرفی بهتر این برند، بفرمایید تا به حال چه پروژه هایی انجام داده اید؟
    دکوشیوانی زاده تفکری است که انجام و یکپارچگی در ارائه خدمات اش در کنار توان تأمین بی بدیلش ، به آن فرصتی اعطا کرده است که مفتخر به ارائه خدمات به چند هتل 5 ستاره نام آشنا در کشور و چندین مکان اقامتی و تجاری ،  اداری در ایران بوده است. ما در گروه دکوشیوانی میراث تجاری ارزشمندی در بزرگترین مرکز تجاری ایران را در سوابق خود ثبت کردیم و بر این باوریم که با مدیریت سنجیده و علمی می توان گام های موثری در راستای خلق اماکن گردشگری و تفریحی برداشت که برآیند این فعل ها، توسعه صنعت گردشگری ایران خواهد بود.
    هویت بخشی به مقاصد گردشگری را شرح می دهید؟
    ما در این گروه همواره در تلاش هستیم تا ثمره سرمایه گذاری های مالی و اعتباری، فکری و زمانی صاحبین سرمایه، تنها خلق فضای اقامتی به منظور اقامت و تفریح نباشد. بلکه به خلق فضایی می اندیشیم که با ترکیب فرم ها و فضاها، اقلام و تجهیزات، تجربه ایی منحصر به فرد و به یادماندنی برای افراد ایجاد کند که این مهم جز مدیریت پروژه با لحاظ تفکرات برند آفرینی و بازاریابی ممکن نمی شود.
    گروه دکوشیوانی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز طراحی، تأمین و تجهیز هتل ها و اماکن اقامتی از بنگاه های اقتصادی فعال و سرآمد در این حوزه است که در سابقه فعالیت اش مجموعه هایی به چشم می خورد که هریک به تنهایی گویای توان علمی و اجرایی ذیل ارزش این گروه است.
    دکتر علی ارفعیان مدیریت برند و معاون بازاریابی از دیگر اعضا این گروه است که سوابق و تجارب علمی و اجرایی وی مسیر نیل به اهداف سازمان متعالی شان را هموار تر ساخته است .
    در ادامه گفت و گو  در خصوص راه های برون رفت از این سکون در صنعت گردشگری و هتلداری نظرات این مدیر توانا را پرسیدیم که در ادامه میخوانید:
    امروزه همه ما معترف به وجود پتانسیل های بی نظیر و کم نظیر در کشورمان در حوزه گردشگری هستیم و این امر برکسی پوشیده نیست. از طرفی بر این موضوع واقفیم که هرز منابع و پتانسیل ها به دلیل نبود نگاه صحیح مدیریتی و همچنین مغفول ماندن بی شمار پتانسیل ها، به دلیل نبود تفکر نظام مند، از عارضه های مهم این بخش است. برای تصحیح و به نظم آوری هر سیستم، سازمان دهی و طبقه بندی از اولین ارکانی است که دستاویز مدیران قرار می گیرد. دسته بندی های بی شماری به منظور نظام مند کردن این سیستم تاکنون صورت پذیرفته شده است. طبقه بندی تاریخی، طبیعی به منظور توسعه زیرساخت ها از جمله آنهاست.
    هرکدام زیربخش ها و متغیر های بسیاری  را شامل می شود که بستری برای برنامه ریزی در مسیر توسعه است. اگر بخواهیم بر اساس این دیدگاه پیش برویم، سوال اساسی اینجاست که تاکنون چه کرده ایم؟ در اینجا باید پاسخ هایی ارائه شود که نتیجه آنها اصلاحات بوده است. از سوی دیگر، باید پرسیده شود که چه برنامه ای برای آینده متصور هستیم، که این امر به انجام تحقیقات بیشتری نیاز دارد.
    بهره مندی از میراث های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و .... بدون دانش مدیریت و اجرا مانند تراش دادن نگین الماس با پتک است در نهایت نگین با ارزش هست ولی آیا کامل هست؟ زیبا هست؟ فراخور آن اصالت و زیبایی هست؟
    برای تسریع در رسیدن به این اهداف چه راهکاری پیشنهاد میکنید؟
    من لزوم ایجاد کارگروه های علمی، اجرایی در شورای سیاست گذاری، سرمایه گذاری، ساخت و توسعه،  بهره برداری، مدیریت اجرای کسب وکار و ارائه خدمات را از اهم موضوعات در این حوزه می دانم که ورای بحث بوروکراسی های اداری و تشکیلاتی ، ایجاد و توسط ارگان دولتی تنها حمایت تسهیل گری و اجرایی شود. پس از ایجاد این امکان مباحث و فعالیت های بی شماری را می توانیم ذکر کنیم که موجبات حضورکار آمد بنگاه های خصوصی در امر سرمایه گذاری های بهینه را فراهم می آورد و پتانسیل های موجود در بدنه ارگان دولتی را هم شکوفا تر و مسیر توسعه را هموار تر خواهد کرد.
    یک متغیر مهم که در حال حاضر  در این صنعت کمتر به آن توجه شده را ذکر کنید؟
    حلقه نهایی زنجیره خلق ارزش در کسب و کار یعنی مخاطب ( گردشگر )، مصرف کننده خدمات و کالای مقصد گردشگری.
    سنجش رفتار مصرف کننده، مهندسی ساز و کارها به منظور مدیریت تجربه مشتریان، مدیریت سنجیده آمیخته بازاریابی قابل ارائه به آن ها، مدیریت همجواری مشتری با کسب وکار، همه و همه لزوم لحاظ علم مدیریت بازاریابی و برندینگ در این عرصه را گوشزد می کند.
    تجارب و پتانسیل علمی واجرایی گروه هایی نظیر دکوشیوانی که در کارنامه خود نقاط درخشان بی نظیری در حوزه گردشگری ، هتلداری ، اماکن تجاری و اداری دارند، می تواند پیشکش همت دست اندر کاران این حوزه قرار گیرد تا در تمامی بخش های این صنعت در حال توسعه بتوانند ازآن بهره مند شوند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار