مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور:

مشارکت ۵۰ درصدی کمیته امداد برای خانه دار شدن نیازمندان

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد کشور از مشارکت ۵۰ درصدی این نهاد مقدس برای تامین مسکن نیازمندان شهرستان ساوه خبر داد.

مشارکت ۵۰ درصدی کمیته امداد برای خانه دار شدن نیازمندان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فتاح در جلسه بررسی عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه با تاکید بر تامین مسکن نیازمندان ، زیر پوشش کمیته امداد گفت: در صورتی که 50 درصد از هزینه ساخت مسکن مددجویان این نهاد با مشارکت خیران و حمایت دستگاههای اجرایی شهرستان ساوه صورت گیرد، این آمادگی از سوی کمیته امداد وجود دارد که 50 درصد مابقی را تامین کند.

    وی عنوان کرد: تامین مسکن حداقلی یکی از نیازهای افراد بی بضاعت و نیازمند است و لازم است تا با یک کار بین بخشی و اقدام خداپسندانه واحدهای مسکونی در متراژ معمولی براساس ضوابط و اصول شهرسازی و اخذ پروانه و البته به صورت مقاوم و مستحکم با نظارت دقیق احداث شود.

    رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه شهرستان ساوه یک شهرستان ویژه و خاص است، افزود: کمیته امداد نگاه ویژه و خاصی به این شهرستان دارد و می توان با استفاده از خیران ساوجی نیازهای جامعه را در این منطقه رفع و به حداقل رساند.

    فتاح با اشاره به رشد 35 درصدی میزان مشارکت های مردمی در این شهرستان در پنج ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه قبل اظهار کرد: این میزان رشد در مشارکت های مردمی نشان از نبوغ و حس نوعدوستی مردم نیکوکار ساوه دارد و بیانگر آن است که خیران در اوضاع و شرایط سخت اقتصادی به داد نیازمندان رسیده و در جهت برطرف کردن نیازهای آنان تلاش می کنند.

    وی در ادامه با اشاره به درخواست وام حدود 340 مورد ، از نیازمندان ساوه گفت: تمامی درخواست هایی که در صف انتظار دریافت قرار دارند پرداخت خواهد شد ، و برای اعطای جهیزیه نیز نباید نیازمندی در صف انتظار باشد که در همین راستا تلاش خواهیم کرد مدت زمان دریافت های نوبتی و درخواست های این چنینی را به حداقل برسانیم.

    رئیس کمیته امداد کشور در ادامه به حسنات انفاق و نیکوکاری اشاره کرد و افزود : طرف معامله ، خداوند با مومنین است و خدای تعالی جان و مال مومن را خریداری می کند و در معامله ای که با انسان می کند در عوض آن بهشت برین را به عنوان پاداش الهی به انسان ارزانی می دارد.

    فتاح  با تاکید بر ساده زیستی و الگوی گیری از سیره اهل بیت (ع) در برخورد با مردم اظهار کرد: باید با ساده زیستی و پرهیز از تجملات و خالصانه به مردم خدمت کرد تا مسیر سعادت هموار و زمینه رستگاری فراهم شود.

    وی در ادامه مردم را عامل پایداری نظام اسلامی و پشتوانه ای قوی برای انقلاب دانست و گفت: با حضور مردم در صحنه توطئه های دشمنان علیه این ملت خنثی شده است.

    رئیس کمیته امداد کشور به برخی اختلاف نظر در بین مسئولان اشاره کرد و گفت: اختلافات در بین مسئولان دولت و مجلس از جنس برادرانه است و همدلی و وفاق در کشور وجود دارد.

    فتاح با تاکید مجدد بر وحدت در کشور گفت: جنس نظام اسلامی خدایی و الهی است و حکومت اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی شکل گرفته است  ، از این رو نصرت الهی محقق و این انقلاب به صاحب اصلی کشور که امام زمان (عج) است سپرده خواهد شد.

    رئیس کمیته امداد کشور در ادامه با اشاره به حمایت مجلس و دولت از کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت در حمایت از این نهاد سنگ تمام گذاشتند و در قالب تبصره 14 و 16 و اجرای صحیح و واقعی دولت گام اساسی در حمایت از نیازمندان برداشته است.

    همچنین نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خیران و مجموعه دستگاههای اجرایی این شهرستان آمادگی مشارکت در احداث واحدهای مسکونی مورد نیاز افراد بی بضاعت را دارند.

    منصوری  بیان کرد: این آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه در بین خیران وجود دارد که به همان میزان که از سوی کمیته امداد تسهیلات برای خانه دار شدن افراد نیازمند در نظر گرفته شود معادل آن از سوی خیران و مجموعه اداری شهرستان تامین شود.

    وی به افزایش بیش از سه برابری میزان دریافتی مستمری بگیران زیر پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی با مصوبه مجلس اشاره کرد و گفت: این میزان افزایش نقش مهمی در کاهش بخش اعظمی از نیازهای معیشتی جامعه فقر داشته است.

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی به صورت ویژه و خاص باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ساوه و زرندیه با بیش از 400 روستا از پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و کشاورزی برخوردار هستند.

    منصوری افزود: با وجود رشد شهرستان و افزایش جمعیت اما نرخ بیکاری در آن پائین تر از میانگین استانی است و این نشان از ظرفیت بالای اقتصادی این منطقه دارد.

    فرماندار ساوه نیز گفت: ساوه به دلیل برخورداری از جاذبه های صنعتی و کشاورزی از ظرفیت مهاجر پذیری بالایی برخوردار است به طوری که در طی سالهای 90 تا 95 شاهد افزایش 50 هزار نفری جمعیت این شهرستان بوده ایم که به اندازه جمعیت دو شهرستان استان مرکزی است.

    بهاروند افزود: این شهرستان به دلیل برخورداری از منابع و امکانات مناسب از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال برخوردار است و می طلبد با حمایت نهادهایی نظیر کمیته امداد که نقش عمده ای در توانمندسازی و خودکفایی مردم دارند با اشتغالزایی روند بیکاری و تبعات ناشی از مهاجر پذیری را در این شهرستان کاهش داد.

    وی تصریح کرد: ایجاد طرح های اشتغالزا با حمایت کمیته امداد و نیز تامین مسکن برای افراد بی بضاعت موجب برطرف شدن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی مردم به ویژه افراد نیازمند خواهد شد.

    مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه نیز با اشاره به اینکه 4067 خانوار از جمعیت ساوه زیر پوشش کمیته امداد هستند عنوان کرد: هم اکنون 6791 نفر معادل 4.6 درصد جمعیت این شهرستان مددجوی کمیته امداد هستند .

    محمدی گفت: ساوه شهری کاملا مذهبی با مردمانی دیندار است که در امور خیریه پیشگام هستند و بالغ بر 110 مسجد با کارکرد امدادگری و حوزه اجتماعی فعال است.

    وی به برخی تهدیدات شهرستان اشاره کرد و گفت: 18منطقه حاشیه نشین با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر در ساوه وجود دارد که از این تعداد 183 خانوار با جمعیتی بالغ بر 500 نفر از حاشیه نشینان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

    مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه بیان کرد: تعطیلی بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی معضلات و مشکلاتی را ایجاد کرده است و میزان مراجعان روزانه اقشار آسیب‌پذیر به مراتب بیشتر از مراجعات مددجویان است.

    محمدی افزود: بر این اساس سیاستهای امداد با هدف پیشگیری از تولید نظام یافته فقر، افزایش سه برابری دریافتی مستمری بگیران، مشارکت در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با توانمند سازی نیازمندان با ایجاد اشتغال و احیای فرهنگ کار و تلاش در خانواده هاست.

    وی در ادامه به بهبود وضعیت فضای کار و اشتغال اشاره کرد و گفت: دو هزار و 183 طرح اشتغالزایی در این شهرستان اجرا شده است که با اجرای آن 1218 مورد خودکفا شده و از چرخه حمایتی خارج شدند.

    مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تعامل با سازمان های همسو و موسسات خیریه با عقد تفاهم نامه مکتوب و جلوگیری از موازی کاری و افزایش ضریب نفوذ صندوق صدقات در بین خانوارها را از دیگر توفیقات این نهاد برشمرد و افزود: این نهاد در مجموع مراجعات موردی ، به دلیل شرایط دشوار اقتصادی پاسخگوی نیاز بیش از 12 هزار خانوار ساوجی است.

    محمدی به ارائه درخواست 344 مورد با تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب شاهد خودکفایی این تعداد مددجوی زیر  پوشش و خروج آنان از چرخه حمایتی خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار