مدیران خودروعصر اعتبار

"میلان" از سایر شهرهای اروپایی گران‌تر است

پرهزینه‌ ترین شهرها برای زندگی کدامند؟

عصر ساختمان- موسـسه تـحقیقاتی economist intelligence unit (EIU) شهرهای مختلف دنیا را بررسی کرده و فهرستی از پرهزینه‌ترین شهرها برای زندگی منتشر کرده است.

پرهزینه‌ ترین شهرها برای زندگی کدامند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصادآنلاین، براساس آمارها شهرهای اروپایی به دلیل رشد بیشتر قیمت دلار به جایگاه پایین‌تری سقوط کردند. در این تحقیقات شهرهای آسیایی در شمار گران‌ترین مکان‌ها برای زندگی هستند. سنگاپور برای سومین بار جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و پس از آن شهرهای زوریخ و هنگ کنگ قرار دارند. زندگی در پاریس اگرچه ارزان‌تر از زندگی در زوریخ یا ژنو است، با این حال پاریس همچنان پنجمین شهر گران دنیا به شمار می‌رود. همچنین این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای حوزه اروپا است. شهر بعدی این فهرست لندن است که توانسته قبل از نیویورک و لس آنجلس قرار بگیرد. این دو شهر آمریکایی به لطف بالارفتن قیمت دلار و افزایش هزینه‌های زندگی در آمریکا توانسته‌اند جزو 10شهر اول باشند. پیش از این، نیویورک در سال 2011 در جایگاه چهل و دوم قرار داشت.

    در مقابل، براساس آمارها شهرهای اروپایی به دلیل رشد بیشتر قیمت دلار به جایگاه پایین‌تری سقوط کردند. همین‌طور شهرهای ژاپنی به‌خاطر رکود تورم و سقوط قیمت ین عقب‌نشینی چشمگیری داشته‌اند. امسال توکیو به جایگاه یازدهم و اوساکا به جایگاه چهاردهم تنزل یافته‌اند. این نتایج براساس قیمت چند نوع خوراکی در کشورهای مختلف به دست آمده است.

    علاوه بر تحقیقات این موسسه، مطالعات دیگری هم برای بررسی هزینه زندگی در شهرهای مختلف صورت گرفته است. مطالعات UBS در سال 2015 که روی قیمت‌ها و درآمدها صورت گرفته، بیانگر آن است که میلان براساس مقایسه میزان درآمدها و مخارج از سایر شهرهای اروپایی گران‌تر است و پس از آن پاریس قرار دارد.

    در مقایسه هزینه‌های مسکن براساس قیمت هر متر مربع که توسط روزنامه Netصورت گرفته، رم، پایتخت ایتالیا، با 12500 یورو به ازای هر متر مربع و پاریس با 12600یورو برای هر مترمکعب، هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند. اما جالب اینجاست که دو شهر دیگر در فرانسه گران‌تر از پاریس هستند: سنت تروپز با 14900 یورو برای هر متر مربع و کن با 15000 یورو برای هر متر مربع.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو