مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی بانک مسکن آماده عرضه در بورس

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن گفت: با وجود ورود بسیاری از بانک ها به حوزه تسهیلات مسکن، اما این بانک مسکن است که همچنان در سیستم بانکی حرف اول را می زند.

۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی بانک مسکن آماده عرضه در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از بانکداری ایرانی، ابوالقاسم رحیمی انارکی در حاشیه نشست خبری خود گفت: اینکه بانک مرکزی اجازه داد بانک های دیگر به حوزه تسهیلات تامین مسکن ورود کنند نشان از کارآیی این تسهیلات دارد و بانک مسکن نیز در این بخش همچنان بانک برتر به شمار می رود. این موضوع نیز به دلیل قدمت و سابقه بانک مسکن در انتشار اوراق و تسهیلات خرید مسکن است.

    وی به نوسانات جزئی در انتشار اوراق مسکن نیز اشاره کرد و گفت: این نوسان به دلیل شرایط موجود در قیمت مسکن و خارج شدن برخی حساب های مردم از بانک است چرا که عده ای احساس کردند که به سپرده های خود نیاز فوری دارند و این موضوع برای این است که مردم سریعا به منابع خود دسترسی داشته باشند پس برخی حساب ها را بستند و به جای آن اوراق تهیه کردند.

    مدیرعامل بانک مسکن استفاده از اوراق حق تقدم را یکی از راهکار های جدید این بانک به منظور مقابله با شرایط و نوسانات بازار مسکن اعلام کرد.

    رحیمی انارکی در بخش دیگری از گفتگوی خود با بانکداری ایرانی درباره حضور بانک مسکن در بازار بورس گفت: بخشی از سهام سیمان که متعق به این بانک است از طریق آگهی مزایده عرضه شده است که البته بخشی از این کار باقی مانده است که آن هم به دلیل شرایط اقتصادی است که در حال مذاکره برای واگذاری مابقی این سهام هستیم.

    وی هم چنین درباره بنگاهداری در بانک مسکن گفت: در بانک مسکن شرکت زایی غیر ابزاری بسیار محدود است و فعالیت خیلی گسترده ای در این حوزه نداریم. شاید در مجموع بین 200 تا 300 میلیارد تومان در این بخش منابع داشته باشیم که عمده این شرکت ها در حال انحلال یا ادغام هستند و بانک مسکن دارایی قابل عرضه ای در این بخش ندارد.

    رحیمی انارکی با اشاره به میزان منابع به مصارف در این بانک هم گفت: فعلا روند این موضوع مثبت است.

    مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به این سئوال که آیا این بانک برنامه ای برای انتشار اوراق رهنی و عرضه در بورس دارد؟ نیز گفت: هم اکنون 10 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی با نرخ 16 درصد آماده عرضه در بورس است و همه کارهای آن انجام شده است. با توجه به اینکه این اوراق در بازار سرمایه عرضه می شود و نرخ برخی اوراق از این دست چند درصد بالاتر است بنابراین نمی توان نرخ آن را بالا ببریم به دلیل اینکه باید منابعی که برای این اوراق تامین شده را در قالب تسهیلات 18 درصد استفاده کنیم که این برای بانک زیان ایجاد می کند.

    وی ادامه داد: در حال مذاکره با مسئولان ذیربط هستیم که آیا می توانیم از راهکارهایی برای جبران این زیان استفاده کنیم یا خیر؟ یا اینکه می توان منابعی در قالب یارانه در اختیار ما قرار بگیرد تا با همین نرخ 16 درصد بتوانیم این منابع را تامین و در فعالیت ها مورد استفاده قرار دهیم. این یکی از دلایلی است که تاکنون اوراق رهنی عرضه نشده و منتظر پاسخ از مراجع ذیربط هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو