مدیران خودروعصر اعتبار

۵۴۰۰ خانه مددجویان زلزله زده کرمانشاه امسال تکمیل می شود

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا پایان امسال با همکاری موثر دولت ساخته و تحویل می شود.

۵۴۰۰ خانه مددجویان زلزله زده کرمانشاه امسال تکمیل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «پرویز فتاح» شامگاه سه شنبه در حاشیه سفر به استان مرکزی و نشست با مسئولان شهرستان ساوه اظهار داشت: نشست های متعددی با استانداری کرمانشاه در خصوص ساخت واحدخای مسکونی مددجویان زلزله زدگان تحت پوشش کمیته امداد برگزار شده و همراهی دولت در تحقق این برنامه اثربخش و کلیدی بوده است.
    وی افزود: در زلزله 28 آبان ماه سال گذشته منازل مسکونی حدود سه هزار خانواده تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) نیاز به بازسازی داشت اما، با همراهی دولت تصمیم بر این شد که منازل سایر مددجویانی که خسارت متوسط دیده بودند نیز بازسازی شود تا در زلزله های احتمالی بعدی خسارت نداشته باشد.
    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، گفت: سهمیه تکلیفی ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های زلزله زده در استان کرمانشاه توسط پیمانکاران در حال انجام است و دولت هم تسهیلات بلاعوض را در این خصوص پرداخت می کند.
    فتاح اظهار داشت: برای ساخت هر واحد مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه به طور متوسط تا 120 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
    وی اضافه کرد: تاکنون 500 واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده کرمانشاه به بهره برداری رسیده بدون آن که مبلغی از آنان دریافت شود و در حد توان برخی تجهیزات نیز به این خانوارها اهدا شده است.
    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور توضیح داد:کار ساخت 2 هزار واحد مسکونی دیگر نیز رو به اتمام است و به زودی مددجویان در آن ها ساکن می شوند و تا پایان امسال نیز طبق برنامه ریزی بخش سهمیه بازسازی منازل مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در مناطق زلزله (غیر از منازل شهری) در استان کرمانشاه تحویل شود.
    فتاح گفت: روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده کرمانشاه مطلوب است البته گرانی مصالح ساختمانی و تورم در عملیات ساخت ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق مشکلاتی ایجاد کرد که دولت به سرعت اقداماتی انجام داد.
    وی یادآور شد: هفته گذشته مصوبه ای در هیات دولت به تصویب رسید که سقف تسهیلات اعطایی و بلاعوض برای مناطق زلزله زده افزایش یافته و این مسئله شامل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز می شود.
    زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتری 28 آبان ماه سال گذشته منازل بخش عمده ای از ساکنان شهر و روستاهای مناطق غربی استان کرمانشاه شامل سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو، جوانرود و روانسر تخریب کرد و افزون بر 660 نفر از هموطنان در این حادثه جان باختند.
    روند پس لرزه های در غرب کشور همچنان ادامه دارد و حدود 10 روز پیش نیز زمین لرزه دیگری به قدرت 5.9 ریشتر مناطق یاد شده را لرزاند و خسارت هایی به خصوص در تازه آباد ثلاث باباجانی به بار آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار