مدیران خودروعصر اعتبار

اعطای ‌تسهیلات نوسازی‌ مسکن‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری

عصر ساختمان:‌مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی خبر داد و گفت: تا کنون ۵۴ هزار و ۱۴۴ فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی با اعتبار حدود سه‌هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعطا شده است.

اعطای ‌تسهیلات نوسازی‌ مسکن‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، سهراب رئیسی 23 فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به اینکه فعالیت بنیاد مسکن در سه حوزه عمران روستایی، بازسازی و بهسازی و مسکن شهری است، اظهار کرد: عمده فعالیت بنیاد مسکن در روستاها است.

    وی با بیان اینکه روستا بهترین مولفه برای تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی هستند، تاکید کرد: کشورهایی که به توسعه رسیده‌اند، روستا به عنوان کانون توسعه پایدار دیده شده است.

    رئیسی از تهیه طرح هادی به عنوان نقشه راهبردی به منظور توسعه متوازن در روستاها عنوان و تصریح کرد: اجرای این طرح موجب قانون‌مند شدن ساخت‌وسازها، حفظ اراضی زراعی و باغی، کاهش هزینه‌های دولت، سهولت در خدمات رسانی و همدلی میان روستائیان خواهد شد.

    وی با اشاره به وجود 539 روستای بالای 20 خانوار در سطح استان،گفت: برای تمامی این روستاها طرح هادی و تهیه و 145 طرح هادی نیز بازنگری شده است.

    رئیسی از اجرای طرح هادی در 308 روستای استان از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن خبر داد و گفت: به منظور اجرای این تعداد طرح اعتباری بیش از 777 میلیارد ریال هزینه شده است.

    وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز 24 طرح هادی تهیه و بازنگری شده‌اند که برای این طرح‌ها هفت‌میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه گفت: تا کنون 65 هزار و 775 فقره خدمات فنی صدور پروانه انجام شده است.

    رئیسی با بیان اینکه تا کنون 59 هزار و 184 صند مالکیت روستایی و چهارهزار و 137 سند مالکیت شهری صادر شده است، گفت: در سال 94، یک‌هزار و 846 سند مالکیت شهری و دوهزار و 321 جلد سند مالکیت روستایی صادر شد.

    وی از واگذاری اراضی ملی، دولتی و خیری به روستاییان اشاره و خاطر‌نشان کرد: تا کنون هشت‌هزار و 162 قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده که از این تعداد 248 قطعه زمین مربوط به سال گذشته بوده است.

    رئیسی از اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن‌های روستایی خبر داد و گفت: تا‌کنون 54 هزار و 144 فقزه تسهیلات نوسازی و بهسازی با اعتبار حدود سه‌هزار و 710 میلیارد ریال اعطا شده است.

    وی با اشاره به وجود 80 هزار مسکن غیرمقاوم در سطح استان، گفت: تا کنون نزدیک به 40 هزار مسکن مقاوم‌سازی شده‌اند.

    رئیسی خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه تا کنون توانسته‌ایم 85 روستا را به 55 نقطه جمعیتی جدید جابه جا کنیم.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: تا کنون 42 هزار و 622 فقره تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و شهری با اعتبار بیش از سه‌هزار و 225 میلیارد ریال اعطا شده است.

    وی بهسازی و بازسازی معابر و محیط روستایی، هدایت آب‌های سطحی، مسیل سازی، فضاسازی و رسیدگی به بهداشت روستاها را از اقدامات عمرانی بنیاد مسکن در روستاها برشمرد و افزود: اجرای این طرح‌های عمرانی موجب افزایش جذابیت در روستاها خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو