مدیران خودروعصر اعتبار

پرونده مسکن مهر تعاونی‌ها تا پایان سال بسته می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیرکار درباره تعاونی های مسکن گفت: تاکنون ۲ میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن ساخته شده است و در خصوص تعاونی های مسکن مهر نیز پیش بینی می شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر متعلق به تعاونی ها بسته شود.

پرونده مسکن مهر تعاونی‌ها تا پایان سال بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون در محل هتل المپیک تهران با حضور معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  و مشارکت 80 تعاونی تولیدی و خدماتی از سراسر کشور آغاز به کار کرد.

    این نمایشگاه توسط حمید کلانتری، معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد، تعاونی های تولیدی و خدماتی،توانمندی های خود در رسته های مختلف را به معرض نمایش گذاشته اند.

    «مشوق ها و حمایت ها»، «صادرات و واردات تعاونی ها» و «رسیدگی به شکایت اعضای تعاونی ها»  سه سامانه تخصصی  در این نمایشگاه افتتاح شد.سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی براساس قانون اساسی باید 25 درصد باشد که اکنون 6 درصد اعلام شده و انتظار می رود در پایان برنامه ششم توسعه (1400- 1396) به رقم 15 درصد برسد.

    حمید کلانتری، معاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به نقش تعاونی ها در کوچک سازی دولت و واگذاری پروژه ها به شرکت های تعاونی گفت:در پنج سال گذشته 22 هزار و 400 تعاونی جدید ایجاد شد که در نتیجه 76 درصد از نظر تعداد تعاونی رشد داشته ایم. همچنین 353 هزار شغل جدید از محل اقتصاد تعاونی ها ایجاد شد که رشد 79 درصدی را نشان می دهد.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این پنج سال4هزار و 400تعاونی جدید کشاورزی، 4 هزار و 400 تعاونی صنعتی، 250 تعاونی معدن، 680 تعاونی فرش دستباف و 7 هزار و 450 تعاونی خدمات در حوزه های مختلف اعم از آی تی، گردشگری، بهداشت و ... همچنین 256 تعاونی حمل و نقل راه اندازی شده است.

    کلانتری ادامه داد: طی یک سال اخیر از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال 4هزار و 200 تعاونی جدید ایجاد شد که 73 هزار و 800 شغل با خود به همراه داشته است. همچنین روز گذشته از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور سرپرست وزارت تعاون از 425 طرح تعاونی جدید رونمایی شد که راه اندازی این تعاونی ها 15 هزار و 500 شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

    وی درباره وام ویژه اشتغال تعاونی های روستایی گفت: در طرح روستا تعاون 4 هزار و 800 تعاونی روستایی ثبت نام کرده اند که تاکنون 916 میلیارد تومان از 4 بانک عامل بخش کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بانک زیرمجموعه وزارت ارتباطات پرداخت شده و پرداخت 140میلیارد تومان دیگر هم مصوب شده است.

    معاون وزیر تعاون با بیان اینکه 11میلیون نفر در کشور عضو تعاونی ها هستند، گفت: از آنجایی که تعاونی ها را خود اعضا اداره و کنترل می کنند کمترین فساد در مجموعه تعاونی ها شاهدیم، همچنین شرکت های تعاونی نقش موثری در فقرزدایی از مناطق محروم ایفا می کنند، چرا که با استفاده از پول های خُرد مردم تعاونی ها ایجاد شده و علاوه بر ایجاد اشتغال به جمع آوری نقدینگی نیز می پردازند. با توجه به اینکه تعاونی ها جزء SMEها هستند با هر تعاونی جدید به طور میانگین 14 تا 15شغل ایجاد می شود.

    وی درباره تعاونی های مسکن گفت: تاکنون 2 میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن ساخته شده است و در خصوص تعاونی های مسکن مهر نیز پیش بینی می شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر متعلق به تعاونی ها بسته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی