مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۲۸ خانه‌ی تاریخی و فرسوده شیراز به بخش خصوصی

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: تعداد ۲۸ خانه‌ی تاریخی ثبتی و غیرثبتی در شیراز با هدف بهسازی و مرمت و بهره‌برداری‌های تعریف شده در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

واگذاری ۲۸ خانه‌ی تاریخی و فرسوده شیراز به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مصیب امیری دوشنبه 12 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: این خانه‌ها در مالکیت میراث فرهنگی است و تحت عنوان مجموعه‌ی بصیر دیوان و با انجام فراخوان عمومی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

    امیری با بیان اینکه از 28 خانه‌ی تاریخی  11 خانه ثبتی بوده و دارای ارزش تاریخی است، گفت: تعداد 17 خانه از این مجموعه فاقد ارزش تاریخی است.

    او گفت: با توجه به جایگاه بافت فرهنگی- تاریخی شیراز و ایجاد بستر مناسب‌ بهره ‌وری از این موقعیت و معرفی بیش از پیش بافت به عنوان جاذبه جدید گردشگری، این تصمیم اخذ شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به کاربری این بناها گفت:  کاربری پیش بینی شده برای این پروژه شامل هتل سنتی، بازارچه صنایع دستی- هنرهای سنتی و سوغات محلی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی- توریستی و ورزشی ، مرکز فرهنگی و مذهبی است.

    امیری حجم ریالی پیش بینی شده برای طرح مجموعه بصیر دیوان را حدود 35 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام  و خاطر نشان کرد:مدت زمان ساخت برای این پروژه 3 سال در نظر گرفته شده است و سرمایه گذار می تواند بعد از بهسازی و مرمت به مدت 27 سال از خانه متناسب با پروانه‌ی قانونی بهره‌برداری کند.

    مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: متقاضیان شرکت در مناقصه‌ی این خانه‌ها می تواند اطلاعات را از دفتر برنامه ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی در تهران یا واحد امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی فارس دریافت کرده و مدارک خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه دو مهرماه سال جاری به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی تحویل دهند.

    امیری خاطرنشان کرد:  براساس بند 2 مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ششم مرداد 97 درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری  بخش خصوصی و تعاونی در قراردادهای واگذاری تا 10 سال از زمان واگذاری یا بهره برداری، از معافیت مالیاتی موضوع تبصره(19 ) قانون بودجه سال 97  برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو