مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال برای ساخت خانه زلزله‌زدگان توسط دولت

عصر ساختمان- معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال برای ساخت خانه های زلزله زدگان مصوب و پرداخت کرده، هم‌چنین ۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت خانه ها و واحد های تجاری کرمانشاه اختصاص داده است.

پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال برای ساخت خانه زلزله‌زدگان توسط دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هادی درفشی در آیین تحویل مجتمع 50 واحدی خیرین مسکن ساز کاشان، اظهار کرد: حدود پنج میلیون و 500 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که تاکنون برای نزدیک به سه میلیون و 500 هزار واحد سند مالکیت صادر و تحویل شده است.

    وی افزود: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت 90 هزار واحد مسکونی را در 9 شهرستان آسیب دیده از زلزله بر عهده گرفت که 60 هزار واحد نیازمند بازسازی بود و از این تعداد 50 هزار واحد تکمیل شده است، امیدواریم تا پایان شهریور بازسازی 13 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده روستایی پایان یابد.

    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: خیرین مسکن ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با همکاری سازمان بهزیستی، حساب 100 امام و کمیته امداد نهادهایی هستند که در حال ساخت مسکن خانواده های محروم در کشور هستند که 200 هزار واحد مسکونی از سال 84 تاکنون در نقاط مختلف کشور از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی، بازسازی و تحویل خانواده های محروم شده است.

    وی گفت: طرح هادی  برای 96 درصد از روستاهای با جمعیت بیش از 20 خانوار در کشور تهیه و تاکنون در 17 هزار روستا اجرا شده است و امیدواریم در صورت نبود مشکلات مالی تا پایان امسال، در سه هزار روستای دیگر نیز طرح هادی اجرا شود.

    درفشی در خصوص ادامه ساخت مسکن مهر، گفت: ساخت مسکن مهر در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که درحال حاضر نزدیک به 340 هزار واحد مسکونی در دست ساخت است.

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کاشان نیز در این مراسم گفت: مجتمع مسکونی 50 واحدی در پنج طبقه پنج واحدی ساخته شده که 3830 مترمربع زیربنا دارد و برای ساخت آنها با میانگین زیربنای 80 مترمربع، 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

    علی ساغرچی اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی در این مجتمع 50 واحدی نزدیک به 730 میلیون ریال هزینه شد که 50 درصد آن توسط متقاضی و باقی از سوی خیرین مسکن ساز کاشان تامین شد.

    عملیات ساخت 20 واحد مسکونی خیرساز در کاشان با زیربنای 75 مترمربع در زمینی به مساحت 2200 مترمربع و اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو