مدیران خودروعصر اعتبار

اغاز همایش ملی شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان از فردا

عصر ساختمان:دومین همایش ملی شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در کشور روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین در تهران برگزار می‌شود.

اغاز همایش ملی شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان از فردا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صداو سیما؛دومین همایش ملی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساحتمان با سخنرانی حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در مرکز همایش‌های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

    جابر نصیری، دبیر هیات رئیسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص محورهای برگزاری این همایش بیان داشت: چالش‌های فراروی نظام شهرسازی کشور، مدیریت شهری و تعامل آن با نظام مهندسی ساختمان کشور، نقش کلیدی دانش شهرسازی در نظام ملی ساخت و ساز کشور، دانش شهرسازی و لزوم توجه ارکان نظام ملی ساخت و ساز به آن، دانش شهرسازی و جایگاه آن در بلندمرتبه‌سازی کشور، دانش شهرسازی و آلودگی کلان‌شهر تهران، دانش شهرسازی و جایگاه آن در مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، دانش شهرسازی و ارتباط آن با مقررات ملی ساختمان، نظام آموزش شهرسازی و چالش‌های آتی، بررسی وضع شهرسازی در نظام آموزش عالی کشور و دوره‌های آموزشی اختیاری مهندسان شهرساز عضو نظام مهندسی و شهرسازی و اخلاق حرفه‌ای از مهمترین محورهای مورد بحث و بررسی در این همایش خواهد بود.

    نصیری افزود: هدف از برگزاری این همایش ملی اعتلا و ارتقای دانش شهرسازی در سطح کشور و بهره‌گیری هر چه بهتر و بیشتر از تجارب اساتید، فعالان و حرفه‌مندان رشته شهرسازی است.

    وی از همه فرهیختگان، پژوهشگران و صاحب‌نظران و دانشجویان شهرسازی در سراسر کشور دعوت کرد با ارائه تجارب خود ، در مسیر تعالی جایگاه شهرسازی در صنعت ساخت و ساز کشور قدم بردارند.

    جابر نصیری گفت: موضوع شرح خدمات و حدود صلاحیت مهندسان شهرساز و بحث نظارت مهندسان شهرساز بر ساخت و سازها به یکی إز مباحث روز حوزه شهرسازی در نظامات مهندسی ساختمان سراسر کشور تبدیل شده است.

    الهام امینی دبیر علمی همایش نیز گفت: نبود نظارت مهندسان شهرساز بر ساخت و سازهای شهری، دلیل اصلی انحراف شهری از ضوابط بالادست شهرسازی و در نتیجه انحراف ساخت و سازها از مسیر تحقق اهداف و اعمال سلیقه مدیران شهری است.

    وی ادامه داد : امروز در کلان شهرها بالاخص تهران به شکل تغییر در تراکم ساختمانی شهر، سرانه فضای سبز و باز، تغییر در شکل و مساحت شهر و پهنه‌های حریم و غیره دیده می شود.

    امینی با بیان اینکه در بخش شهرسازی در کشور وحدت رویه وجود ندارد ، گفت: جای خالی حضور متخصصان شهرساز در مقوله‌های شهری که باید بر آن‌ها نظارت داشته باشند یا از تخصصشان استفاده شود کاملا محسوس است.

    پیامدهای بی توجهی به تخصص شهرسازی و جایگاه فراموش شده مهندسان شهرساز در پست‌های اجرایی ، شهرهایی است که با فروش تراکم اداره می‌شوند و عارضه‌های بسیاری دارند.

    اتلاف منابع و سرمایه‌های ملی، رقابت‌پذیر نبودن شهرها و زمینه سازی برای تحمیل هزینه‌ها در میان مدت و آشفتگی و سیمای شهری و نهایتا سلب اسایش شهروندان است.

    وی افزود:روح و جان پروژه‌های ساخت و سازهای شهری در قالب شهرسازی است و ایجاد رابطه منطقی میان انسان و محیط زیست هنر شهرسازان است ، بنابراین ‌باید نقش مهندسان شهرساز در شهرها پر رنگ ‌تر شده و به ضرورت نظارت شهرسازی بر ساخت و سازهای شهری و شرکت فعال نمایندگان شهرساز در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های حوزه های شهرسازی در دستگاه‌های دولتی مرتبط در طرح‌های جامع و تفصیلی توجه أساسی شود.

    الهام امینی تصریح کرد: مشارکت گسترده صاحبنظران، فعالان صنف و حرفه شهرسازی، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان از اقصی نقاط کشور می‌تواند بر اهمیت موضوع جایگاه شهرسازی و نقش کلیدی آن در نظام ساخت و ساز کشور بیفزاید و فرصتی برای بیان طیف وسیع و متنوع دیدگاه‌ها در حوزه‌شهرسازی را فراهم آورد.

    حامد مظاهریان، پیروز حناچی، اکبر ترکان، حبیب الله بیطرف، جابر نصیری و مصطفی کواکبیان سخنرانان دومین همایش ملی شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در کشور خواهند بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار