مدیران خودروعصر اعتبار

خط فقر برای مستاجران تهرانی بیش از ۵ میلیون تومان است

عصر ساختمان- یک کارشناس اقتصادی معتقد است که خط فقر ۵ میلیون تومانی یک خانواده تهرانی دارای مسکن و خودرو را شامل می شود و مستاجران تهرانی خط فقرشان بیش از این میزان است.

خط فقر برای مستاجران تهرانی بیش از ۵ میلیون تومان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شبستان، روز گذشته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد که خط فقر 5 میلیون تومانی محتملا میانگین است و برای احتمالا تهران مطرح شده است.

    در واکنش به این اظهار نظر امروز ابراهیم نکو، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان توضیح داد: این میزانی که مطرح شده برای خط فقر در تهران نظر یک فرد یا یک گروه است و مطلقا نمی توان به آن تکیه داشت.

    وی با بیان این که 5 میلیون تومان اعلام شده برای خط فقر در تهران برای تمام اقشار این شهر در نظر گرفته نشده است، افزود: این موضوع اعلام شده می تواند برای خانواده ای در تهران باشد که دارای مسکن و خودرو است و این میزان برای یک خانواده با داشتن مخارج اجاره متفاوت خواهد بود و از این میزان قطعا بیشتر است.

    نکو با اظهار اینکه معیارهای مطرح شده برای سنجیدن خط فقر امروز نسبت به دهه های گذشته متفاوت شده و بانک مرکزی و سازمان آمار باید این معیارها را به روز رسانی کند، خاطرنشان کرد: اقلام ضروری سبد خانوار امروز نسبت به دهه های قبل تغییر یافته و اقلامی چون موبایل و وسایل دیجیتالی به آن افزوده شده و باید در اعلام یک عدد به عنوان خط فقر دقت بیشتری داشت.

    این کارشناس اقتصادی با تاکید براین نکته که خط فقر 5 میلیون تومانی در تهران برای یک خانواده 4 نفره ای که دارای امکانات رفاهی است اعلام شده، یادآور شد: خط فقر برای مستاجران تهرانی بیش از 5 میلیون تومان است.

    این اظهارات در حالی مطرح می شود که انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته اعلام کرده بود که امروز آمار مختلف را در جامعه ثبت و ضبط می کنیم، اما مجموعه ای برای ثبت خط فقر نداریم، بنابراین ضروری است مرکزی قوی در زمینه تعیین خط فقر در جامعه ایجاد شود.

    یادآور می شود در فروردین 97 و پیش از گرانی های لجام گسیخته ای که از تیرماه امسال کلید خورد، حسین راغفر پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با ایسنا خط فقر مطلق برای یک خانواده چهار نفره شهری در سال 96 را حدود چهار میلیون تومان اعلام کرده بود.

    تمام این ها در حالی است که دولت یکی از برنامه های اساسی خود در سال 97 را به صفر رساندن فقر مطلق بیان کرده بود و با بالاتر رفتن چشم گیر خط فقر به نظر می رسد دولت در این امر نتواند موفقیت های لازم را به دست بیاورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار