مدیران خودروعصر اعتبار

۱۳۲ خانواده تحت پوشش بهزیستی فارس صاحب خانه شدند

عصر ساختمان- مراسم واگذاری ۱۵۷۳ واحد مسکونی، شنبه به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در کشور برگزار شد که از این تعداد ۱۳۲ خانواده تحت پوشش بهزیستی در فارس از مسکن بهره مند شدند.

۱۳۲ خانواده تحت پوشش بهزیستی فارس صاحب خانه شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم بیان داشت: امروز 1573 منزل مسکونی واگذار می‌شود که 580 واحد مسکونی به خانواده های بیش از دو معلول اختصاص دارد.
    وی با بیان اینکه تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، خیرین مسکن ساز و سازمان ملی مسکن و زمین برای ساخت این واحدها منعقد شده است، ابراز داشت:990 واحد در کشور به خانواده های تک معلولی و زنان سرپرست خانوار اهدا می شود.
    محسنی ادامه داد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم بالغ بر 63هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان بهزیستی کشور قرار گرفته است.
    سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید پنج راهبرد مدنظر این وزارتخانه بوده است به فعالیت های صورت گرفته در برنامه ملی مبارزه با فقر و ایجاد عدالت اجتماعی به مثابه مهمترین برنامه وزارت رفاه اشاره کرد و افزود: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته تا شرایطی را ایجاد کند که افراد با شرایط خاص مورد توجه ویژه قرار گیرند.
    محسنی بندپی افزود: حقوق مستمری بگیران تحت پوشش این وزارت خانه بین 7 .2 تا 1. 5 برابر افزایش یافته است و تولیت اشتغال از سال 96 در بسیاری حوزه ها بر عهده وزارت رفاه قرار گرفته است.
    سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این زمینه اشتغال روستایی برای اولین بار در مناطق محروم با مشارکت چهار بانک عامل و برخورداری از صندوق توسعه ملی با بودجه 12هزار میلیارد تومانی در دست اقدام است.
    محسنی بندپی افزود: در زمینه اشتغال روستایی، طرح کارورزی همراه با مشوق های در نظرگرفته شده واجد مزیت‌های بسیاری است.
    در این نشست، مدیر کل بهزیستی استان فارس ابراز داشت: از 132 واحد سهم استان فارس 75 واحد برای خانواده‌های 2 معلول به بالا و 57 واحد به سایر معلولان اختصاص داده شده است.
    سید مرتضی موسوی افزود: بنا بر تعهد دولت تدبیر و امید در زمینه تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش این سازمان، ساخت 741واحد مسکونی برای خانواده‌ های دو معلولی و بیشتر در دستور کار است که تا امروز 551 واحد عملیاتی شده و 90 درصد آنها به مرحله واگذاری رسیده است.
    وی گفت: دولت متعهد است تا پایان سال 97 مسکن همه خانواده های دو معلولی را تامین کند.
    مدیر کل بهزیستی فارس ادامه داد: در استان 1340 خانواده دو معلولی در طرح مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 741 نفر متقاضی مسکن شهری و 599 نفر نیز متقاضی مسکن روستایی بوده اند.
    وی تعداد مسکن شهری عملیاتی شده را 551 واحد اعلام کرد و گفت: 190 واحد نیز واگذار شده است؛ همچنین 472 واحد روستایی عملیاتی شده و 172 واحد نیز در طرح دو معلول به بالا به مرحله واگذاری رسیده است.
    موسوی سهم بندی میزان بهره‌مندی مددجویان از مزایا را براساس جمعیت شهرها عنوان کرد و گفت: در شهرهای بیش از 25 هزار نفر 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و مابقی سهم آورده مددجو است.
    وی ادامه داد: 15 میلیون تومان را بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان را بهزیستی و 5 میلیون تومان را خیرین تامین می کنند.
    موسوی بیان داشت: این مبلغ در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر 32 میلیون تومان است که 2 میلیون تومان نیز توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود.
    مدیر کل بهزیستی استان فارس میزان تسهیلات مسکن روستایی را نیز معادل 18 میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره 4درصد و 18 میلیون تومان بلاعوض اعلام کرد.
    موسوی ادامه داد: در شهرهای بیش از 25 هزار نفر رویکرد به سمت خود مالکی بوده است بدین ترتیب افرادی که زمین یا خانه های نیمه تمام داشتند در اولویت بوده اند.
    وی همچنین از دیگر مزایای این طرح نام برد و گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه انشعابات آب و برق و گاز برای یک بار رایگان است، افزون بر این معافیت از عوارض مالیاتی نیز در نظر گرفته شده است.
    موسوی بیان کرد: در روستاها و شهرهایی با جمعیت کمتر از 25هزار نفر بنیاد مسکن زمین را اهدا کرده است؛ اما وزارت راه و شهرسازی که متعهد به تامین زمین در شهرهای بیش از 25هزار نفر بوده است موفق نشده به دلیل گرانی زمین به تعهداتش عمل کند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: 40درصد افراد تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن و 60درصد این افراد فاقد شغل هستند.
    موسوی همچنین به افزایش هزینه های بیماران ضایعه نخاعی اشاره کرد و بیان داشت: هزینه تامین وسایل بهداشتی همچون پوشینه بزرگسالان 40 تا 300 درصد افزایش یافته است این در حالی است که کمک به این افراد برای هزینه های بهداشتی تنها 70 تا 100هزار تومان در ماه است.
    موسوی خواستار اولیت تامین ارز برای مصارف بهداشتی این افراد شد.
    وی همچنین به کاهش 40 درصدی تعداد خیران نیز اشاره کرد و از کمتر شدن میزان کمک های نقدی و غیر نقدی سخن گفت و خواستار یاری بیشتر مردم در این زمینه ها شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو