مدیران خودروعصر اعتبار

تعهد ۲۳ شهر و منطقه در جهان به کاهش تولید زباله

عصر ساختمان- ۲۳ شهر و منطقه در جهان به کاهش ضایعات مواد غذایی و ارتقای سیستم بازیافت زباله تا سال ۲۰۳۰ میلادی متعهد شدند.

تعهد ۲۳ شهر و منطقه در جهان به کاهش تولید زباله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، 23 شهر و منطقه در جهان که دربرگیرنده 150 میلیون نفر است روز گذشته (سه‌شنبه) متعهد شدند تا سال 2030 آلودگی ناشی از تولید زباله را به طور چشمگیری کاهش دهند.

    در بیانیه شبکه جهانی "C40 Cities"  که در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند، آمده است: شهرهایی همچون نیویورک، توکیو، لندن، پاریس و سیدنی متعهد شده‌اند تا سال 2030 میزان تولید زباله هر شهروند 15 درصد کاهش پیدا کند. همچنین میزان زباله‌های منتقل شده به سایت‌های دفن زباله 50 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

    زباله، یکی از تهدیدهای اصلی برای محیط زیست به حساب می‌آید که حجم آن سریع‌تر از دیگر انواع آلاینده رو به افزایش است. هر سال، 1.3 میلیارد تن ضایعات مواد غذایی به سایت‌های دفن زباله منتقل می‌شود که عامل انتشار گاز گلخانه‌ای متان به اتمسفر است.

    به گزارش ژاپن تودی، ارتقای سیستم مدیریت پسماند و بازیافت زباله در سراسر جهان می‌تواند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا حدود 20 درصد کاهش دهد که برای تحقق اهداف ذکر شده در توافق اقلیمی پاریس ضروری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی