مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان‌ و ‌بلوچستان:

قلعه‌های تاریخی سیستان با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال احیا می‌شود

عصر ساختمان:مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان‌ و ‌بلوچستان گفت: قلعه‌های تاریخی سیستان با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال احیا می‌شود.

قلعه‌های تاریخی سیستان با اعتبار یک و نیم میلیارد ریال احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، کامبیز مشتاق‌گوهری، اظهار داشت: باهدف حفظ و احیای آثار تاریخی استان پروژه مرمت و بهسازی قلعه محمد حسن خان نارویی زهک با اعتبار مصوب یک و نیم میلیارد تومان انجام می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان‌و ‌بلوچستان گفت: یکی از بناهای منحصر به فرد روستا ی قلعه نو، ارگ سردار محمدحسین خان نارویی است  این خانه با زیربنای 1400 متر مربع در قسمت مرکزی روستا واقع شده است.

    وی افزود: قدمت  این قلعه طبق سفرنامه‌های سیاحان انگلیسی 160 سال است و در دو طبقه بعنوان فضایی برای ارتباط ارباب رجوع با مأموران حکومتی بوده و طبقه فوقانی محل زندگی خود سردار و خانواده‌اش بوده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان‌و ‌بلوچستان تصریح کرد: در گذشته، دِژ، یا قلعه یک ساختمان مستحکم بوده توسط نجیب‌زادگان ساخته می‌شد و ازطریق آن به  کنترل مناطق پیرامون خود می‌پرداختند.

    وی تاکید کرد: معمولا" قلعه‌ها ساختاری تدافعی و تهاجمی داشته و به عنوان مرکز فرماندهی و نشانه قدرت نیز به کار می‌رفتند، قلعه‌ها در روستاها اغلب در کنار عواملی مانند آسیاب‌ها و زمین‌های حاصل‌خیزی ساخته می‌شدند که برای زندگی در اجتماع مناسب بودند.

    مشتاق گوهری خاطرنشان کرد: قلعه تیمورآباد، قلعه سکوهه،قلعه رستم،قلعه ترقون، آتشگاه و قلعه کله کنگ، قلعه مچی، کهک کهزاد از جمله قلعه‌های موجود در سیستان است که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: به طور کلی منابع، ویژگی‌ها و توانمندی‌های طبیعی و انسانی، ویژگی‌های تجاری و بازرگانی، تفریحی و سرگرمی، مقاصد فرهنگی، یادگیری و آموزشی، مقاصد شخصی و پرورش خویشتن، مقاصد ماجراجویانه و ورزشی و گاهی مقاصد پژوهشی و علمی، موجب شده استان میزبان میلیونها گردشگر از اقصی نقاط کشور باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی