مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی و تعمیر بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله‌های سال ۱۳۹۶

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدامات شاخص مدیریت بحرانی گفت: اقدام به بازسازی و تعمیر بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از وقوع زلزله‌های سال ۱۳۹۶ در استان‌های کرمانشاه و کرمان از اهم این اقدامات است.

بازسازی و تعمیر بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله‌های سال ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اسماعیل نجار در تشریح  اقدامات شاخص مدیریت بحرانی در سال اول دولت یازدهم اظهار کرد: اقدام به بازسازی و تعمیر بیش از 50 هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از وقوع زلزله‌های سال 1396 در استان‌های کرمانشاه و کرمان از اهم این اقدامات است.

    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به تهیه استراتژی و سند راهبردی آموزش مدیریت بحران کشور تصریح کرد: آموزش فرمانداران سراسر کشور در دو مرحله در موضوعات مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری و آموزش شهرداران، بخشداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های 25 استان کشور، از اهم اقدامات آموزشی این سازمان است

    معاون وزیر کشور تهیه و تدوین 7 دستورالعمل و آئین‌نامه اجرایی ذیربط قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، و نیز تهیه، تدوین و ابلاغ تفاهمنامه"ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله"، طرح جامع بازتوانی و استانداردسازی بازتوانی روانی کشور، طرح جامع اطفای حریق جنگل‌ها از دیگر اقدامات فرا دستگاهی سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد و افزود: تهیه پیش‌نویس نهایی دستورالعمل اجرایی مدیریت بحران استان‌های معین، پیشتاز و جانشین در کلانشهر تهران و استان های سراسر کشور نیز در این ایام انجام پذیرفته است.

    نجار به احداث 34 پایگاه چند منظوره در مراکز جمعیتی استان‌ها و 4 ساختمان مرکز کنترل و مدیریت بحران در 4 استان کشور اشاره کرد و گفت: برای تأمین معیشت و جبران خسارات ناشی از وقوع مخاطرات طبیعی از سال 92 تا 97، اقدامات لازم جهت تأمین مبلغ 35000 میلیارد ریال کمک بلاعوض و هزینه‌ای، 73000 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره بانکی و 36000 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای انجام شده است.

    وی در ادامه به "برنامه‌ها و اولویت‌های آتی" سازمان مدیریت بحران کشور اشاره کرد و از پیگیری تصویب لایحه پیشنهادی دولت در خصوص دائمی شدن قانون سازمان مدیریت بحران کشور در مجلس محترم شورای اسلامی خبر داد و تاکید کرد: پیگیری جهت واگذاری کامل اختیار هزینه‌کرد اعتبارات مربوط به حوادث غیرمترقبه به سازمان مدیریت بحران کشور جهت تحقق وظایف قانونی از اولویت‌های این سازمان است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، احداث و راه‌اندازی مرکز ملی کنترل و فرماندهی حوادث کشور، اجرای طرح‌های جامع کاهش خطرپذیری حوادث غیرمترقبه کشور، افزایش میزان تسهیلات کم‌بهره جهت تأمین بخشی از خسارات ناشی از حوادث، افزایش وام‌های کم‌بهره و اعمال سیاست‌های تشویقی به ساکنین بافت‌های فرسوده جهت تخریب و بازسازی واحدهای فرسوده شهری و روستایی را از دیگر برنامه‌های سازمان متبوع خود در سال جاری عنوان کرد.

    نجار اجرای قانون بیمه همگانی حوادث را منوط به تصویب در مجلس محترم شورای اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد: منابع مالی لازم جهت مقاوم‌سازی مراکز درمانی، خدماتی و امدادی تأمین و اجرای طرح‌های پیشگیرانه در موضوعات سیل، سرمازدگی و ... جهت کاهش آثار اینگونه حوادث در اسرع وقت انجام پذیرد.

    معاون وزیر کشور به ایجاد سامانه هشدار و پاسخ سریع زلزله، سیل، طوفان و سونامی شامل سیستم‌های قطع خودکار جریان گاز، آب، برق و ... اشاره کرد و گفت: تدوین و اجرای برنامه جامع تأمین آب، برق، سوخت و ... در زمان وقوع حوادث در مراکز جمعیتی مهم کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط از اهم برنامه های آتی مدیریت بحران کشور است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت آموزش جهت ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی آحاد جامعه به منظور کاهش آثار ناشی از حوادث غیرمترقبه پرداخت و گفت: گنجاندن مفاهیم مدیریت بحران در بخش دروس ابتدایی و متوسطه تحصیلی مدارس کشور به ویژه در درس آمادگی دفاعی از جمله گام های موثر در این زمینه است.

    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تجهیز دستگاه‌های امدادی و اجرایی ذیربط در امر مدیریت بحران کشور را به سیستم های پیشرفته و روزآمد دنیا را از ملزومات مدیریت موفق بحران بیان کرد و افزود: علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز احداث ساختمان های مرکز کنترل و مدیریت مخاطرات طبیعی کشور به منظور وحدت فرماندهی و نیز ایجاد مراکز پایش مخاطرات طبیعی کشور و همچنین تقویت ناوگان امدادی کشور در دستور کار قرار دارد.

    نجار همچنین انسجام بخشی و روزآمد کردن نقش نیروهای مسلح در حوادث غیرمترقبه به همراه ایجاد شبکه منسجم تشکل های مردم نهاد در 31 استان کشور و نیز برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله مدارس در 8 آذر سال97 با محوریت محلات و مدارس تاب آور را از دیگر برنامه‌های سازمان در سال آتی عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار