مدیران خودروعصر اعتبار

دو اتفاق بد در مسکن مهر

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر از دو اتفاق بد در سرنوشت برخی از واحدهای مسکونی این طرح خبر داد.

دو اتفاق بد در مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن با بیان اینکه درحال حاضر تعدادی از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر بدون تسهیلات هستند، گفت: این واحدها به‌دلیل عدم پذیرش از سوی بانک، مشمول پرداخت تسهیلات نشده و همچنان باقی مانده‌اند. او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز پیگیر این مساله است که چنانچه در پایان، بانک حاضر به قبول آن نشود، واحدهای مذکور باید از طرح مسکن مهر خارج شده و در قالب دیگری ساخته شوند. او به اتفاق دوم اشاره کرد و افزود: نزدیک به 4 تا 5 درصد از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر نیز برای سال 96 خواهد ماند.
    البته دیر شروع شدن برخی از پروژه‌ها مانند شهر جدید پردیس و مشکلات مالی دلایلی است که مانع از به پایان رسیدن عملیات ساخت میزان بسیار کمی از واحدهای سایت مسکن مهر در سال 95 خواهد شد. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در رابطه با رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی از سمت «افتتاح واحدهای مسکونی» به «محله‌محوری» گفت: در هر کدام از سایت‌ها و پروژه‌های باقیمانده که امکان این مساله وجود داشته باشد این سیاست را به جد پیگیری می‌کنیم و به مرحله اجرا خواهیم رساند. او تعداد واحدهای به اتمام رسیده تا پایان سال 94 را نزدیک به یک میلیون و 875 هزار واحد و همچنین پیشرفت فیزیکی فعلی سایت مسکن مهر در کل کشور را 92 درصد اعلام کرد و گفت: میزان پیشرفت فیزیکی در پایان سال 93، معادل 86 درصد بوده و در پایان سال 94، معادل 92 درصد اعلام شد که با توجه به شرایط سخت حاکم قابل قبول است. امیدوارم امسال نیز با تلاش مضاعف پروژه‌ها را به پایان برسانیم و واحدهای مشکل‌دار را نیز پیگیری کنیم. مهرآبادی تعداد واحدهای افتتاحی در دولت یازدهم را نزدیک به 700هزار واحد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 300 هزار واحد دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو