مدیران خودروعصر اعتبار

وعده‌ بنیاد مسکن در خصوص اتمام ۳۵ کیلومتر از بزرگراه «تبریز - اهر»

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۵ کیلومتر مورد تعهد بنیاد مسکن از بزرگراه «تبریز - اهر» تا شهریور ماه سال ۹۸ زیر بار ترافیک می‌رود.

وعده‌ بنیاد مسکن در خصوص اتمام ۳۵ کیلومتر از بزرگراه «تبریز - اهر»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «حافظ باباپور» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 35 کیلومتر از بزرگراه تبریز - اهر توسط اداره‌کل بنیاد مسکن و یکی از شرکت‌های زیر نظر این اداره‌کل در حال احداث بوده که تاکنون هشت کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 16 کیلومتر تا پایان سال و مابقی تا شهریور ماه سال 98 تکمیل می‌شود.

    وی ادامه داد: این بزرگراه مسیر تردد چند شهرستان بوده و باتوجه به حجم ترافیک و اهمیت آن، بنیاد مسکن با تمام توان به دنبال پایان بخش مورد تعهد خود است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آسفالت معابر اصلی روستاها در قالب طرح هادی، گفت: این طرح با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا بوده که تاکنون مطالعه‌ی طرح هادی در تمامی 1950 روستای بالای 20 خانوار استان انجام شده و در 289 روستا نیز این طرح مورد بازنگری قرار گرفته است.

    باباپور ادامه داد: همچنین طرح هادی در 788 روستای استان اجرا شده است.

    وی صدور سند روستایی را از دیگر بخش‌های مورد فعالیت بنیاد مسکن استان عنوان کرد و افزود: 209 هزار و 776 جلد سند روستایی و 23 هزار و 313 جلد سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح تخصیص قیر رایگان برای آسفالت روستاها، مطرح کرد: 29 هزار و 988 تن قیر رایگان از سال 94 تا 96 به استان تخصیص یافته که با استفاده از این قیر، یک میلیون، 478 هزار و 437 متر مربع آسفالت‌ریزی انجام شده است.

    باباپور با بیان این‌که تاکنون 147 هزار و 654 واحد مسکونی روستایی و شهری تاکنون نوسازی و مقاوم سازی شده است، گفت: 8535 واحد مسکونی از سال 74 الی 84، حدود 112 هزار و 814 از سال 84 تا 97، حدود 20 هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دیده در زلزله ارسباران، 4498 واحد مسکونی شهری آسیب دیده در زلزله ارسباران، 954 واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده در سیل سال 96 و 853 واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله‌ی شربیان نوسازی و مقاوم سازی شده است.

    وی تصریح کرد: 15 واحد مسکونی روستای سیل زده چنار که به طور کامل تخریب شده بودند به صورت رایگان احداث و تحویل صاحبانشان داده شده‌اند.

    به گفته‌ی باباپور، 1363 میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی آسیب دیده از حوادث، 20 میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام روستایی و 14 میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای نیمه تمام تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت شده است.

    احداث 10 کتابخانه روستایی در سطح استان، احداث پنج مجتمع فرهنگی و هنری در استان، احداث 16 هزار و 491 واحد مسکونی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، احداث 11 هزار و 575 واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و احداث 1005 واحد مسکونی برای محرومان از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار