مدیران خودروعصر اعتبار

سقف متحرکی که به عابران واکنش نشان می‌دهد

عصر ساختمان:معمار و طراح ایرانی بهناز فرحی عاشق تحرک است. سال پیش پیراهنی را با چاپ سه‌بعدی طراحی کرد که به نگاه دیگران واکنش نشان می‌داد. هم اکنون وی سقفی جنبشی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی طراحی کرده که با قدم‌های افراد در زیر آن حرکت و واکنش نشان می‌دهد.

سقف متحرکی که به عابران واکنش نشان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از گیزمگ، این سقف پایدار Aurora (شفق) نام دارد و در واقع الهام گرفته از الهه سپیده‌دم یونان است.

    اندازه آن 15*15 فوت بوده و دارای پنج دیسک شناور با پوشش نمد است که چهار دیسک آن متحرک نیست. این دیسک‌ها به بالا و پایین و همچنین به جهت‌های مختلف چرخش دارند.

    این سقف از طریق ایکس باکس کینکت و دوربین حرکت را شناسایی کرده و سپس پانل‌های سقفی حرکت می‌کنند. در واقع دیسک‌ها به حرکت واکنش نشان داده و البته سقف دارای نورپردازی ویژه بر اساس مسیر بازدیدکنندگان است.

    فرحی اظهار کرد: این سقف با هدف تفکر دوباره در مورد معماری سخت داخلی ارائه شده است که می‌توان با قدری تغییر در شکل و نورپردازی، فضایی تعاملی و ویژه ساخت. در واقع این سقف تصوری دوباره از قدرت فضاهای دارای سنسور و معماری رباتیک است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی