مدیران خودروعصر اعتبار

نظام مهندسی ساختمان گلستان و شهرداری گرگان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

عصر ساختمان:سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان و شهرداری گرگان در راستای استفاده از توان فنی مهندسان، سهولت روند اداری و حل مشکلات، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

نظام مهندسی ساختمان گلستان و شهرداری گرگان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، سید مجتبی موسوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شهرداری گرگان، با اشاره به ضرورت همکاری‌های متقابل بین شهرداری‌ها، نظام مهندسی و راه و شهرسازی در راستای کمک به توسعه هر چه بیشتر صنعت ساختمان اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی، بروکراسی اداری زائد در روند صدور پروانه ساختمان است که این تفاهم‌نامه می‌تواند به رفع این معضل کمک شایانی کند.

    وی با تاکید بر اینکه رضایت مردم و مهندسان برای ما مهم است، افزود: توان و ظرفیت فنی مجموعه مهندسان ما در اختیار شهرداری است و ما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم داشت.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تصریح کرد: پیشنهاد افزایش تعرفه خدمات مهندسی از سوی سازمان به همراه برنامه‌ای برای افزایش کیفیت خدمات مهندسی ارائه خواهد شد.

    شهردار گرگان نیز در این نشست با استقبال همکاری فنی تخصصی پیش آمده بین دو نهاد افزود: همه ادارات و سازمان‌ها یک تکلیف واحد دارند و آن خدمات‌رسانی مطلوب به مردم است.

    حسین صادقلو اظهار داشت: شهرداری فعالیت‌های گسترده‌ای را برای خروج صنعت ساختمان از رکود آغاز کرده که می‌توان به سیاست‌های مالی در قبال ساختمان‌سازان و بدهکاران اشاره کرد.

    شهردار گرگان با اشاره به مصوبات کمیته 4 نفره از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دقیق‌تر موارد مطروحه در این کمیته از جمله افزایش تعرفه در ازای بهتر شدن ارائه خدمات مهندسی استقبال کرد.

    نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به جلسات تخصصی متعدد تا قبل از انعقاد تفاهم‌نامه اظهار داشت: آنچه امروز به امضا رسید فاز نخست همکاری است و شهرداری و نظام مهندسی ساختمان برای حل مشکلات و تکامل همکاری‌ها اقدامات و جلسات دوره‌ای و منظم خواهند داشت.

    محمدرضا آلوستانی افزود: با توجه به روند اداری طولانی و وجود برخی ناهماهنگی‌ها که سبب نارضایتی متقاضیان امر ساخت‌و‌ساز شده بود و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان و شهرداران مناطق سه گانه شهرداری گرگان در جلسات متعدد ابهامات و نقاط ضعف موجود در سیکل اداری اخذ مجوزات ساخت و ساز را شناسایی کردند.

    مجید طاهری شهردار منطقه یک گرگان با ارائه گزارشی از مفاد تفاهم‌نامه اظهار داشت: موضوعات مشترک کاری مهم بین نمایندگان دو سازمان مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

    وی گفت: شیوه کار، گردش پرونده ها، موضوع ماده 100، کمک سازمان به اجرای طرح‌های شهرداری و نیز استفاده از توان فنی مهندسان در موضوع استحکام بنا از موارد مهم این همکاری خواهد بود.

    طاهری اظهار کرد: کمک و خدمات نظام مهندسی ساختمان به اجرای طرح‌های عمرانی قبل از نهایی شدن تفاهم نامه آغاز شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو