مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری در دولت

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق جهت تکمیل خطوط مترو به ویژه خط ۶ و ۷ از هفته آینده منتشر خواهد شد.

تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری در دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی‌ افشانی شهردار تهران در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جریان بررسی دو فوریت‌ لایحه جامعه اخذ مطالبات شهرداری اظهار داشت: بعد از جلسات فراوان با بانک شهر و بانک مرکزی مقرر شد 700 میلیارد تومان اوراق جهت تکمیل خطوط مترو به ویژه خط 6 و 7 از هفته آینده منتشر شود.

    شهردار تهران تصریح کرد: با تلاش گسترده‌ای که توسط هیئت دولت و وزیر کشور انجام شد، لایحه‌ درآمد پایدار شهرداری با تغییرات‌ قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل تصویب شد و اگر در مجلس هم تصویب شود، به درآمدهای پایدار شهرداری کمک خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه از گذشته برای اینکه مطالبات‌ شهرداری در حوزه صدور پروانه اخذ شود، همواره امتیازاتی‌ را به فعالان‌ حوزه ساخت و ساز می‌دادند، گفت: ما هم مقرر کردیم کسانی که حاضر هستند تمام مطالبات یا 50 درصد آن را نقد دهند و امتیازی دریافت کنند.

    افشانی با بیان اینکه تا امروز 23 درصد تخفیف اعمال شده است، افزود: این تخفیف مداوم به این معنا بود که ما میزان عوارض اخذ شده را 23 درصد کاهش می‌دهیم.

    شهردار تهران تصریح کرد: ما این وضعیت را بررسی کردیم که از این تاریخ آن‌هایی را که نقد پرداخت می‌کنند، معادل مصوب شورای اقتصاد پرداخت کنیم و بقیه را هم با ساز و کار دیگری تخفیف دهیم.

    افشانی با بیان اینکه امروز آخرین مهلت مصوبه قبلی بود، گفت: از روز شنبه‌ زمان این مصوبه‌ تمام می‌شود.

    شهردار تهران با اشاره به مشکلات موجود در ساخت و سازهای ساختمانی گفت: برای اینکه سازندگان‌ بنا به سرمایه‌گذاری تشویق شوند، این امتیازات را در نظر گرفتیم تا بیشتر از حد معمول سرمایه‌گذاری کنند و موجب رونق کسب و کار شوند، زیرا همه می‌دانیم که ساخت و ساز بیشترین نقش را در فعال کردن سایر مشاغل دارد.

    گفتنی است، در این جلسه دو فوریت لایحه جامع اخذ مطالبات تصویب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار