مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شروع ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۱ شهر جدید

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در برخی از شهرهای جدید خبر داد و گفت: کلنگ ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در هفته دولت به زمین می‌خورد.

شروع ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۱ شهر جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حبیب‌الله طاهرخوانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز اجرای طرح جدید برای خانه‌دار کردن مردم در شهرهای جدید خبر داد و گفت:‌ تا 22 بهمن ماه امسال کلنگ ساخت 50 هزار واحد مسکونی در چند شهر جدید کشور بر زمین می‌خورد.

    وی از کلنگ‌زنی 10 هزار واحد مسکونی جدید در هفته دولت خبر داد و گفت: در راستای افزایش عرضه مسکن در بازار، برنامه ساخت 50 هزار واحد مسکونی را در دستور کار داریم که ساخت 10 هزار واحد آن در هفته دولت شروع می‌شود و 40 هزار واحد دیگر هم تا 22 بهمن ماه کلنگ‌زنی خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شهرهایی که این واحدها در آن ساخته خواهد شد، گفت: این 50 هزار واحد در شهرهای صدرا،‌ بهارستان، فولادشهر شیراز، مجلسی در اصفهان، اندیشه، پرند در تهران، هشتگرد در البرز، گلبهار در خراسان رضوی، مهاجران و امیرکبیر در استان مرکزی و سیراف در بوشهر ساخته خواهد شد.

    طاهرخوانی با بیان اینکه این واحدها با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شوند، گفت: سازوکار اجرای این پروژه به این شرح است که قرارداد واگذاری زمین با دوره تنفس برای پرداخت هزینه آن با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد می‌شود و طرف قرارداد ما انبوه‌سازان و بخش خصوصی هستند تا بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی را به سمت بخش‌های مولد هدایت کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه سازوکار تحویل این واحدها به مردم چگونه است و آیا قرار است مسکن مهر دیگری ساخته شود گفت: به هیچ وجه این پروژه مسکن مهر نیست و مخاطب این واحدها هم اقشار متوسط به بالا هستند و قرار نیست مانند مسکن مهر مخاطب آن اقشار متوسط رو به پایین باشد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: متراژ این خانه‌ها غالبا حدود صد متر خواهد بود و نظام اجرایی آن در مشارکت با بخش خصوصی اینگونه است که قرارداد مشارکت با انبوه‌سازان منعقد می‌شود و آنها هزینه ساخت را می‌پذیرند و ما زمین ارائه می‌دهیم و در پایان دوره مشارکت هر طرف براساس آورده خود مالک واحدهای ساخته شده می‌شود.

    وی ادامه داد: سازندگان می‌توانند از تسهیلات 18 درصدی بانک مسکن استفاده کنند.

    وی با اشاره به شرایط ویژه برای فروش این واحدها به خانه اولی‌ها و کسانی که در صندوق پس‌انداز یکم حساب افتتاح کرده‌اند، گفت: در صورت تمایل سازندگان و خریداران مذاکراتی با بانک مسکن داشته‌ایم که سازندگان این واحدها را به خانه اولی‌های  دارای حساب در صندوق پس‌انداز یکم وصل کند و از طریق سیستم پیش‌خرید سازندگان بتوانند این واحدها را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

    طاهرخوانی ادامه داد: در حال مذاکره هستیم تا این متقاضیان دیگر خواب یکساله پس‌انداز نداشته باشند و از محل حساب این افراد در بانک مسکن به تدریج تزریق منابع مالی به پروژه‌ها انجام شود و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه از منابع بانکی در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

    وی ادامه داد:‌ زمین در رهن بانک قرار می‌گیرد و پس از اتمام پروژه واحدها بر اساس سهم هر یک از طرفین قرارداد تقسیم می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای قیمت‌گذاری واحدها نداریم گفت: سازندگان می‌توانند واحدهای خود را به صورت مستقل وارد بازار کنند و یا اینکه با قیمت‌های آزاد در اختیار متقاضیان دارای حساب در صندوق پس انداز یکم قرار دهند.

    وی ادامه داد: سازندگان و فعالان بخش خصوصی طی فراخوان انتخاب می‌شوند که برای ساخت 10 هزار واحد انبوه‌سازان ارزیابی مالی فنی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو