مدیران خودروعصر اعتبار

تشریح مهمترین اقدامات عمرانی شهر جدید مجلسی طی یک سال گذشته

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی از افتتاح یک کلانتری از محل منابع این شرکت تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این راستا می‌توانیم از پروژه‌هایی چون کنار گذر غرب و چهار بانده شدن محور مبارکه – مجلسی – بروجن که هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن شروع شده و تلاش است تا فاز اول آن در شهریورماه افتتاح شود از مهمترین طرح‌های اجرایی در چند سال اخیر در مجلسی یاد کنیم.

تشریح مهمترین اقدامات عمرانی شهر جدید مجلسی طی یک سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام مجیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مجلسی درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های این شهر جدید بیان کرد: بهترین پروژه شهر جدید مجلسی طی چندسال اخیر تحت عنوان کنارگذر غرب در سال گذشته با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کلنگ‌زنی شد که در صورت بهره‌برداری دسترسی‌پذیری این شهر را به طور چشمگیری ارتقا می‌بخشد.

    مجیدی در ادامه با بیان اینکه اولین استخر منطقه و بزرگترین پکیج تصفیه فاضلاب شهر در هفته دولت سال 96 افتتاح و به بهره‌برداری رسید گفت: خوشبختانه ما در مجلسی تمامی خدمات را با استفاده از منابع داخلی شرکت اجرا می‌کنیم به گونه‌ای که امکانات سایت مسکن مهر این شهر از نظر محوطه‌سازی و پیاده‌محوری، مدرسه، اماکن تجاری و ... تاکنون توسط شرکت عمران به انجام رسیده است.

    به گفته وی سومین مرکز آموزشی شهر، فضای سبز با طراحی منحصر به فرد، آسفالت معابر با استفاده از قیر یارانه‌ای، نخستین پهنه‌بندی استفاده از انرژی خورشیدی به مساحت 10 هکتار و ساخت پهنه 15 هکتاری دیگر در سال جاری از جمله اقدامات انجام شده و یا در حال اجرای شهر جدیدمجلسی در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

    این مقام مسئول در تشریح پروژه‌های افتتاحی این شهر جدید در هفته دولت سال 97 بیان کرد: چهارمین واحد آموزشی به عنوان نخستین هنرستان منطقه، چهارمین مسجد مسکن مهر، سیستم روشنایی، کاشی‌کاری مسجد جامع، محوطه‌سازی سایت مسکن مهر، پارک موسیقی و پیاده‌راه، کارتینگ و اولین پارک محله دانش در هفته دولت سال جاری در مجلسی به افتتاح خواهند رسید.

    مجیدی همچنین از افتتاح کلانتری از محل منابع شرکت عمران شهر جدید مجلسی تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این راستا می‌توانیم از پروژه‌هایی چون کنار گذر غرب، چهار بانده شدن محور مبارکه – مجلسی – بروجن که هم‌اکنون عملیات خاکبرداری آن شروع شده و تلاش است تا فاز اول آن در شهریورماه افتتاح شود از مهمترین طرح‌های اجرایی در چند سال اخیر در مجلسی یاد کنیم.

    وی در خصوص پروژه مترو شهر جدید مجلسی نیز بیان کرد: در حال حاضر مجوز کمیسیون ماده 23 برای مترو این شهر اخذ شده که به طور جد پیگیر ادامه فرآیند پروژه هستیم، در این راستا کمیته تملک اراضی مسیر نیز برگزار و تملک محدود 52 کیلومتری از مجلسی تا شهر جدید بهارستان بر عهده شرکت عمران شهر جدید مجلسی گذاشته شده است.

    مجیدی درباره سایت مسکن مهر این شهر جدید نیز بیان کرد: پروژه مسکن مهر مجلسی تقریبا تکمیل شده و تنها 1560 واحد آن فاقد متقاضی باقی مانده است که بخش عمده ای از آن تاکنون تعیین تکلیف شده است.

    گفتنی است شهرجدید مجلسی مطابق با قانون ایجاد شهرهای جدید ایران با هدف اسکان کارکنان صنایع منطقه ازجمله مجتمع فولادمبارکه و صنایع جنبی وجذب بخشی ازجمعیت مهاجر وهمچنین برقراری تعادل دراکوسیستم منطقه اصفهان وجلوگیری ازتخریب زمین‌های کشاورزی طرح ریزی واحداث شده است.

    درسال‌های اخیر همگام با تحولات توسعه‌ای شهری ومنطقه‌ای اصفهان و ایران اهداف شهر جدید مجلسی به سمت وسوی اهداف رقابتی، جذب خدمات پشتیبان منطقه مادر شهری وهمچنین تنوع بخشی به گروه‌های اجتماعی واقتصادی سوق یافته است.

    همچنین لازم به ذکر است نزدیک بودن به محور شمال -جنوب کشور درغرب استان اصفهان، نزدیک بودن به صنایع مادر مانند شرکت فولاد مبارکه، پتانسیل بالای جذب جمعیت در منطقه با اجرای طرح مسکن مهر، امکان صرفه جویی هزینه های جاری صنایع صنعتی منطقه در صورت اسکان کارکنان با حذف هزینه های ایاب و ذهاب، سرانه فضای سبز بالا، فضای مطلوب از بعد فرهنگی ، مذهبی وامنیتی، امکان احداث واحدهای صنعتی در سایت صنعتی شهر مجلسی وتامین خدمات مورد نیاز این صنایع از جمله آب ، برق و گاز، اجراء هرگونه سیاست دولت جمهوری اسلامی در بخش مسکن در این شهر با توجه به تملک 11000 هکتار زمین و اتصال به دو محور خط انتقال ریلی استان اصفهان (مترو) از ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر جدید به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار