مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای ۴۰۰ پروژه بازآفرینی در کشور

عصر ساختمان- هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام جزییاتی از وضعیت بازآفرینی در استان سمنان، شهرستان دامغان را نقطه عطف رسیدن به اندیشه ایران‌ شهری دانست.

اجرای ۴۰۰ پروژه بازآفرینی در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، هوشنگ عشایری در حاشیه سفر به استان سمنان، گفت: در گام اول برنامه بازآفرینی شهری حدود یک هزار و 334 محله بالغ بر 66 هزار هکتار از بافت های ناکارآمد بازآفرینی خواهد شد. نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت در این محله ها زندگی می کنند و محلات مذکور، جزء برنامه اجرایی بازآفرینی شهری است.

    وی با بیان اینکه در حوزه توان افزایی، دولت وظیفه خود می داند بازآفرینی را مبتنی بر مشارکت عمومی مردم و ساکنان محله انجام دهد، اظهار داشت: در حوزه نوسازی و مقاوم سازی، مصوباتی داشتیم که در مرحله نهایی قرار دارد. به عنوان مثال، دو هزار و 500 میلیارد تومان به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک ها قرار می گیرد و بانک ها هم دو هزار و 500 میلیارد تومان از منابع خود هزینه می کنند. این پنج هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات 50 میلیون تومانی با سود 9 درصد در اختیار توسعه گران به منظور ساخت و ساز قرار می گیرد.

    عشایری افزود: یک هزار و 500 میلیارد تومان هم از بودجه عمومی از تبصره 18 در مفهوم اشتغال زایی اختصاص می یابد. تحلیل ما این است که فعالیت های روبنایی، زیربنایی و نوسازی مسکن در سال 300 هزار شغل ایجاد می کند.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به 400 پروژه اجرایی بازآفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 1.5 میلیون متر مربع خدمات روبنایی و زیربنایی در 534 شهر هدف بازآفرینی در حال احداث است.

    وی درباره تعداد پروانه های دریافت شده ساخت، توضیح داد: از سال 93 تا 96، حدود 40 هزار نفر پروانه ساخت در شهرها دریافت کرده اند اما در پنج ماه گذشته 25 هزار نفر پروانه ساختمانی گرفتند.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تاکید کرد: مطابق تبصره 18 قانون بودجه سال 97، منتظر هستیم همکاران در سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مورد نیاز را تامین کنند تا مردم شاهد امیدی باشند که به این تسهیلات بسته اند.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به 200 شهر میانی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در کشور نزدیک به 200 شهر میانی داریم. همچنین سه شهر دامغان، سیرجان و نهاوند بر اساس ویژگی تاریخی و هفت شاخص، با رویکرد آمایشی در طرح مطالعه بازآفرینی شهری قرار گرفته اند.

    وی افزود: این سه شهر به عنوان پایلوت اصلی کشوری برای تهیه طرح مطالعات بازآفرینی با رویکرد آمایشی معرفی شده اند.

    عشایری با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در مسیر جاده ابریشم، شهر دامغان را با قدمت چهار هزار ساله بهترین نقطه پایلوت بازآفرینی دانست و تاکید کرد: در این شهر می توان تاریخ ایرانی را که مفهوم اصلی اندیشه ایرانشهری و یکی از جدی ترین مساله ما در بازآفرینی است، عملیاتی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو