مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبرداد

اجرای طرح «دوچرخه اشتراکی» از شهریورماه

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه این برنامه با اشاره به اجرای طرح «دوچرخه اشتراکی» از شهریورماه امسال، به تاثیر دوچرخه سواری بر ارتقای سلامت عمومی شهروندان، کاهش آلودگی هوا و رفع معضل ترافیک پرداخت .

اجرای طرح «دوچرخه اشتراکی» از شهریورماه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس،محسن پورسید آقایی در حاشیه این برنامه با اشاره به اجرای طرح «دوچرخه اشتراکی» از شهریورماه امسال، به تاثیر دوچرخه سواری بر ارتقای سلامت عمومی شهروندان، کاهش آلودگی هوا و رفع معضل ترافیک پرداخت و گفت: نتایج مثبت دوچرخه سواری برای شهر و شهروندان، شهرداری تهران را بر آن داشت تا با همکاری بخش خصوصی طرح دوچرخه اشتراکی را در پایتخت اجرا کند.

    معاون شهردار تهران با تاکید بر ویژگی های این طرح ادامه داد: در قالب این طرح، شهروندان با نصب اپلیکشن روی تلفن همراه می توانند تقاضای خود برای دریافت دوچرخه را ثبت و با استفاده از دستگاه GPS که داخل بدنه دوچرخه نصب شده است، نزدیک ترین دوچرخه را انتخاب کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با برگزاری نمایشگاه دوچرخه از 6 تا 8 شهریورماه، طرح دوچرخه اشتراکی با ورود 5 هزار دوچرخه به خیابان های تهران آغاز می شود، گفت: هم اکنون اقدامات مربوط به تست کیفیت دوچرخه از سوی دانشگاه تربیت مدرس در حال انجام است و پس از اتمام مراحل تست، دوچرخه ها با همکاری سرمایه گذار خصوصی در اختیار شهروندان قرار می گیرند.

    پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه یکی از شروط شهرداری تهران برای اجرای این طرح، لحاظ بیمه سرنشین و رعایت تمامی مقررات ایمنی از سوی سرمایه گذار است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن این شروط از سوی بخش خصوصی، شهرداری تهران پروانه عمومی برای اجرای طرح دوچرخه اشتراکی را صادر کرده است و معتقدیم با استقبال خوب شهروندان، در آینده بسیاری از سرمایه گذاران در این طرح مشارکت خواهند کرد.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت های زنان برای استفاده از دوچرخه گفت: محدودیت خاصی برای استفاده خانم ها از دوچرخه پیش بینی نشده است و طبیعتاً اگر دوچرخه سواری با رعایت شئونات اسلامی انجام شود و موجب شکستن برخی حدود نشود مشکلی پیش نمی آید، مگر آن که محدودیت از جای دیگری باشد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو