مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی سنندج:

بکارگیری نادرست مصالح عامل سقوط سنگ نمای ساختمانی است

عصر ساختمان:رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان سنندج گفت: یکی از عوامل اصلی سقوط سنگ نما در ساختمان، کیفیت پایین مصالح و استفاده نادرست از مصالح است که این امر به دلیل عدم شناخت کارفرمایان و استادکاران از مصالح ساختمانی بوده است.

بکارگیری نادرست مصالح عامل سقوط سنگ نمای ساختمانی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، ناجی روحانی، اظهار کرد: سنگ نمای ساختمان یکی از مسائلی است که امروزه در امر ساختمان سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

    وی افزود: به منظور جلوگیری از سقوط سنگ نمای ساختمان و عدم مشکلات پیش آمده بر اثر این امر باید نکات لازم در امر سنگ نمای ساختمان مورد توجه کارفرمایان، استادکاران قرار گیرد.

    روحانی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی سقوط سنگ نما در ساختمان، کیفیت پایین مصالح و استفاده نادرست از مصالح است که این امر به دلیل عدم شناخت کارفرمایان و استادکاران از مصالح ساختمانی بوده است.

    وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سقوط سنگ نما نیاز به نظارت بیشتر مهندسان معمار در حین اجرای کار می‌باشد، اعلام کرد: طراحی‌های خودسرانه بدون هماهنگی با مهندسان معمار باعث سنگینی ساختمان و در نهایت سقوط  سنگ نما می شود.

    رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان سنندج عنوان کرد: استفاده از استادکار درجه سه و دستمزد پایین یکی دیگر از دلایل اصلی این امر می‌باشد.

    وی در بخشی دیگر از سخنانش استفاده از مصالح نادرست مانند سیمان پوزولانی، ماسه کوهی، استفاده نکردن از اسکوب متناسب با نوع سنگ را دلایل اصلی سقوط سنگ نما دانست.

    روحانی ادامه داد: سیمان پوزولانی در ملات سازی و بتن سازی‌های حجیم استفاده می‌شود و کاربرد آن بیشتر برای جلوگیری از فعل و انفعالات شیمیایی مانند سولفات‌ها کاربرد دارد.

    وی عنوان کرد: استفاده از ماسه کوهی در نمای ساختمان صحیح نیست و با توجه به اینکه ماسه کوهی با خاک مخلوط شده چسبندگی لازم برای نما را ندارد، بهتر است از دیگر انواع ماسه شسته نمره 06 برای نمای ساختمان استفاده شود.

    رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از اسکوب متناسب با نوع سنگ عامل دیگری از سقوط سنگ است که متأسفانه زمانی که سنگ نما سقوط می کند، کارشناس، عوامل اجرایی را مقصر می داند در حالی که اسکوب کردن، تضمینی بر استحکام سنگ نمای نمی‌باشد بلکه به نوع سنگ مصرفی بستگی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو