مدیران خودروعصر اعتبار

با شکوفایی شهرهای کوچک؛

رشد قیمت مسکن جدید چین به بالاترین میزان ۲ ساله خود رسید

عصر ساختمان- در ماه جولای، با شکوفایی شهرهای کوچک، رشد قیمت مسکن جدید چین به سریع‌ترین نرخ خود در ۲ سال گذشته رسید.

رشد قیمت مسکن جدید چین به بالاترین میزان ۲ ساله خود رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ،  در ماه جولای با شکوفایی شهرهای کوچک، رشد قیمت مسکن جدید چین به سریع‌ترین نرخ خود در 2 سال گذشته رسید. این به چالش‌هایی که سیاست‌گذاران در ارائه مشوق‌های اقتصادی بدون ایجاد کردن حباب در قیمت‌ املاک، در پیش‌رو دارند تاکید می‌کند.

    بر اساس بررسی‌های رسمی و محاسبات رویترز، میانگین قیمت مسکن جدید در ماه جولای 1.1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است که این سریع‌ترین رشد آن از اکتبر 2016 تا کنون است. این درحالی است که در ماه قبل هم، قیمت مسکن جدید 1 درصد رشد کرده بود.

    به جز دوره‌های اخیر افزایش قیمت در 2016 و اوایل 2013، رشد قیمت ماهانه بیش از 1 درصد، در داده‌های رسمی مسکن چین، اتفاقی نادر است.

    محاسبات رویترز نشان می‌دهد که افزایش قیمت ماه جولای 39 امین ماه متوالی رشد قیمت‌ها بوده؛ این درحالی است که قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای محدود کردن رشد قیمت‌های املاک وضع شده است.

    35 شهر رده 3 باعث بیشترین افزایش قیمت در ماه جولای شده بودند در حالی‌که رشد قیمت‌ها در 4 شهر بزرگ چین، پکن، شانگهای، شنزن و گوانژو، و 31 شهر رده 2 که بیشتر آنها پایتخت‌های استانی هستند، بسیار ضعیف بوده است.

    علی‌رغم جدی بودن پکن برای حفظ محدودیت‌های املاک، به نظر می‌رسد در حالی که چین تلاش می‌کند تاثیر جنگ تجاری با آمریکا را با تزریق اعتبار بیشتر در اقتصاد کاهش دهد، تامین سرمایه برای توسعه‌دهندگان بخش املاک ساده‌تر شده است.

    داده‌های اداره ملی آمار چین (ان‌بی‌اس) نشان داد که شهر تفریحی سانیا، که یک شهر رده 3 در استان جزیره هاینان است، بیشترین افزایش قیمت را در این ماه ثبت کرده است و قیمت‌های مسکن نو در آن 3.7 درصد جهش داشته است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی