مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو:

بستن پرونده خاموشی ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

عصر ساختمان- وزیر نیرو گفت که برای بسته شدن پرونده خاموشی در کشور حدود ۴۰ هزارمیلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

بستن پرونده خاموشی ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی عملیات اجرایی نیروگاه 13 مگاواتی ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این برنامه باید حدود 25 نیروگاه جدید در کشور ساخته شود که بتوانند حدود 5 هزار مگاوات برق تولید کنند.
    وی اضافه کرد: علاوه بر اعتبار ریالی، این نیروگاه ها برای ساخت و تجهیز به اعتبار ارزی نیز نیاز دارند که بسته به نوع نیروگاه اعتبار ارزی متفاوت است.
    اردکانیان اشاره ای به میزان اعتبار ارزی مورد نیاز برای ساخت این نیروگاه ها نکرد.
    وزیر نیرو پیش بینی مصرف برق کشور را در تابستان سال جاری روزانه 58 تا 59 هزار مگاوات اعلام کرد که حدود 52 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق وجود دارد.
    اردکانیان علاوه بر ساخت نیروگاه، مدیریت در مصرف برق را مهمترین مولفه در بسته شدن پرونده خاموشی در سطح کشور بیان کرد.
    وزیر نیرو اظهارداشت: مدیریت مصرف برق در کشور در 12 برنامه در وزارت نیرو تدوین شد که این برنامه ها در کنار ساخت نیروگاه باید پیگیری شود.
    اردکانیان همچنین روز پنج شنبه در بازدید از سد گلورد نکا در جمع خبرنگاران گفت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 68 پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار 9 هزار و 500 میلیارد تومان برای استان مازندران در دست انجام است که تا سال 1400 و پایان برنامه اجرایی می شود.
    وی اظهار داشت: سدهای مازندران از طرح های مهم زیرساختی این استان است و امیدواریم با حمایتی که از سوی دولت انجام خواهد شد و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، منابع مالی مناسبی برای تسریع در روند ساخت این سدها اختصاص داده شود.
    وزیر نیرو با اشاره به سفر دو روزه خود به استان مازندران گفت: افتتاح نیروگاه بزرگ گازی کاسپین ، افتتاح و کلنگ زنی چند طرح برق، آب و فاضلاب از جمله برنامه های این سفر بوده است.
    اردکانیان با اعلام اینکه هم اکنون 2 تصفیه‌خانه ساری و بابل در حال اجرا است، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب در ساری به عنوان پروژه بزرگ فاضلاب مازندران در حال اجرا است که امیدواریم در آذرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
    به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سد گلورد در سال 79 شروع شد و در تیرماه سال گذشته با حضور وزیر سابق نیرو آبگیری و فاز نخست آن به بهره برداری رسید.
    سد گلورد در 45 کیلومتری شهرستان نکا، از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی با طول تاج 270 و ارتفاع 100 متر از بستر رودخانه با حجم مخزنی حدود 107 میلیون مترمکعب احداث شد.
    وزیر نیرو عصر روز گذشته وارد مازندران شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار