مدیران خودروعصر اعتبار

پشت بام‌ مجتمع های مسکونی تبریز قابل تبدیل به فضای سبز است

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز گفت: پشت بام‌ مجتمع‌های تجاری و مسکونی بزرگ از بهترین فضاها برای ایجاد فضای سبز به شمار می رود.

پشت بام‌ مجتمع های مسکونی تبریز قابل تبدیل به فضای سبز است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی مدبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در همین راستا طرحی در قالب پشت بام سبز شهری در مجموعه سازمان پارک های تبریز در حال مطالعه است.
    وی با بیان اینکه پشت بام‌های بزرگ و وسیع در نقاط مختلف شهر از فضاهای مغفول مانده در حوزه فضای سبز به شمار می‌رود که باید برای شکل گیری آن ها برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: در این راستا باید جلسات مشترکی بین سازمان پارک ها، معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نظام مهندسی برگزار و جزئیات اجرایی شدن این طرح بررسی شود.
    مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز یادآوری کرد: در سطح تبریز ساختمان‌ها و مجتمع‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان در فضاهای بالای 500 متر از پشت بام آن ها برای ایجاد فضای سبز استفاده کرد.
    مدبر ادامه داد: به عنوان مثال در چهارراه شهید بهشتی تبریز 10 هزار متر مربع ساختمان سازی وجود دارد که پشت بام آن ها به شکل خالی رها شده است.
    وی گفت: تبریز از لحاظ تراکم و بافت شهری در رتبه‌های نخست بین سایر کلانشهرها قرار دارد که این موضوع ایجاد فضای سبز در پشت بام‌ها به خصوص در انبوه سازی‌ها و مجتمع‌های بزرگ را ضروری می کند.
    مدبر ادامه داد: با توجه به رشد عمودی شهرها در زندگی کنونی و کمبود فضاهای شهری، امکان توسعه فضای سبز محدود می‌شود و در چنین شرایطی می توان از پشت بام‌ها برای جبران این کمبود استفاده کرد.
    بام‌های سبز مدرن که از سیستم لایه‌های پیش ساخته تشکیل می‌شود به نسبت پدیده‌ای نو است و این نوع بام‌ها در دهه 1960 در آلمان توسعه و به بسیاری از کشورهای اروپا گسترش یافت.
    گرچه این بام ها در شمال اروپا مانند کشورهای اسکاندیناوی، هلند و اسکاتلند کاملا رواج داشت اما شکل مدرن و شهری آن در آلمان و آمریکا ایجاد شد.
    بر اساس برآوردهای موجود اکنون حدود 10 درصد از کل بام‌های آلمان، بام سبز بوده و ایالات متحده آمریکا نیز بام‌های سبز قابل توجهی دارد اما تعداد آن‌ها به اندازه اروپا نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار