مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران :

بازنگری در پیش شرط سن بنا در ارایه تسهیلات مسکن

اثرگذاری وام مسکن برای اقشار محدود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت بازنگری در پیش شرط های ارایه تسهیلات مسکن تاکید کرد و گفت: اثرگذاری وام مسکن برای اقشار ضعیف جامعه باید بیشتر شود.

بازنگری در پیش شرط سن بنا در ارایه تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، اقبال محمدیان  با انتقاد از وضعیت تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن، گفت: شرط و شروط های بانک ها برای ارایه تسهیلات عقب نشینی متقاضیان را در پی داشته است.

    نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی از شروط ارایه تسهیلات مسکن، افزود: در یکی از انواع تسهیلات مسکن شرط ارایه وام خرید واحد مسکونی با عمر کمتر از 15 سال است در حالی که با نوسانات اخیر قیمت ها خرید این نوع خانه دیگر برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه ممکن نیست.

    باید بازنگری در شیوه تسهیلات دهی در بخش مسکن صورت  بگیرد

    وی با تاکید بر اینکه باید بازنگری در شیوه تسهیلات دهی در بخش مسکن صورت  بگیرد، تصریح کرد: ادامه این رویه استقبال مردم برای اخذ تسهیلات را کاهش داده و به این ترتیب بر جمعیت اجاره نشین می افزاید.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن در کنار تسهیل گری در شروط آن از الزاماتی است که بانک مرکزی باید به آن توجه کند، گفت: در حال حاضر تعداد افراد متقاضی دریافت تسهیلات مسکن به نسبت ابتدای سال جاری به شدت کاهش یافته است.

    دولت باید در ارایه تسهیلات مسکن سن بنا را از 15 سال به 20 سال به شرط بهسازی آن افزایش دهد

    محمدیان با تاکید بر اینکه دولت باید در ارایه تسهیلات مسکن سن بنا را از 15 سال به 20 سال به شرط بهسازی آن افزایش دهد، افزود: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که عمر سازه در کشور افزایش یابد زیرا در کشورهای پیشرفته سازه بیش از یک قرن نیز هنوز پابر جا است.

    وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس آماده ارایه پیشنهادات لازم در حوزه بهبود وضعیت بازار مسکن است، افزود: در شرایط فعلی نحوه تسهیلات دهی در بخش مسکن مورد استقبال دهک های بالای جامعه قرار گرفته در حالی که هدف خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه به این شیوه بوده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس با دعوت از وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه به حوزه بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین تسهیلات دهی در این بخش ورود خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی