مدیران خودروعصر اعتبار

آسیب شناسی مشکلات محله های مسکن مهر

عصر ساختمان- آسیب‌ شناسی صورت گرفته درباره مشکلات زیرپوستی محله‌های مسکن مهر، به تدوین یک ماموریت متفاوت برای دولت در این طرح منجر شده است.

آسیب شناسی مشکلات محله های مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، بر اساس بخش دیگری از نتایج این تحقیق، دولت در این مقطع که بخش زیادی از کل طرح ساخت 3/ 2 میلیون واحد مسکونی مهر به لحاظ احداث بناهای مسکونی -ساختمان‌سازی- به پایان رسیده است، باید با اجرای 10 تاکتیک، بخش مغفول این طرح را به سرانجام برساند. بخش مغفول طرح مسکن مهر ، ابعاد اجتماعی و شهرسازی را شامل می‌شود که تحقق آنها باعث جذاب شدن زندگی در محله‌های مسکن مهر و ماندگار شدن ساکنان این محله‌ها خواهد شد. پژوهش صورت گرفته، 10 تاکتیک را این‌گونه معرفی می‌کند: اعطای تسهیلات اشتغال به ساکنان با بازپرداخت بلندمدت و سود کم، احداث مکان‌هایی با عنوان بازار محلی در بافت و تخصیص فضا به ساکنان به منظور راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد راسته‌های تجاری و رونق اقتصاد محلی و به تبع افزایش حضور مردم در بافت، مکان‌یابی و احداث مجتمع‌ فرهنگی و توریستی در مجاورت مسکن مهر با مقیاس عملکرد شهری و فراتر به منظور ایجاد اشتغال، احداث سرای محله و فرهنگسرا به منظور پویایی اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی ساکنان و افزایش سطح مشارکت آنان، افزایش ارتباط مسکن مهر با هسته شهر از طریق ارتقا و بهبود وضعیت حمل و نقل، مکان‌یابی کاربری‌های عمومی و سازگار با کاربری مسکونی که دارای جذب و تولید سفر بالا در طول شبانه روز بوده و باعث ارتقای امنیت در بافت مسکن مهر شود، تامین روشنایی و نور کافی در دسترسی‌های منتهی به مسکن مهر ، احداث کلانتری در محدوده مسکن مهر و سرکشی از معابر عمومی، شناسایی نقاط جرم ‌پذیر و رسیدگی به آنها، تامین سرانه‌های مورد نیاز و سرانه‌هایی که کمبود آن در محله‌های مسکن مهر شدید است.
    به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از دنیای اقتصاد، طرح مسکن مهر در قالب تبصره 6 بودجه 86 کل کشور، 11 سال پیش کلید خورد، اما عملیات اجرا به شکل واقعی از سال‌ 89 شروع شد. در حال حاضر بیش از 100 هزار واحد مسکونی مهر در نقاط مختلف کشور به دلایل مختلف، در مراحل ساخت، متوقف مانده‌اند و حدود 200 هزار واحد نیز به لحاظ ساخت، به پایان رسیده‌اند اما به‌خاطر نبود آب و برق و گاز، امکان زندگی در آنها وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار