مدیران خودروعصر اعتبار

پنل های پیش ساخته

عصر ساختمان- ساخت‌و‌ساز در خارج از سایت کارگاهی؛ با استفاده از بتن‌های پیش‌ساخته و همراه با گسترش ‌ساخت دیوارهای دوقلو و قاب‌های چوبی و همچنین ترکیب روش‌های سنتی، به روشی برای توسعه ظرفیت خانه‌سازی در کشورهایی مانند انگلیس تبدیل شده است. کارشناسان معتقدند بدون تلاش برای مقابله با روش‌های سنتی قادر نخواهند بود به اهداف مورد نظر در زمینه روش‌های پیش‌ساخته برسند.

پنل های پیش ساخته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹:۰۰
  • پنل های پیش ساخته
  • پنل های پیش ساخته
  • پنل های پیش ساخته
  • پنل های پیش ساخته
  • پنل های پیش ساخته
  • پنل های پیش ساخته

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، در سایه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، و با توجه به انواع محدودیت‌هایی که در رابطه با نیروی کار و علی‌الخصوص جابجایی نیروی کار (و وابستگی لندن و جنوب شرقی انگلستان به کشورهای اتحادیه اروپا برای فراهم کردن نیروی کار) بوجود آمد، باعث شد تا شیوه خانه‌سازی بریتانیا تا حدود زیادی روی انعطاف‌پذیری نیروی کار وابسته شود، بنابرین اگر در این زمینه پیشرفتی حاصل نشود، قطعا به روش‌های دیگری جهت پیشرفت فرآیند ساخت و ساز نیاز خواهد بود.در همین راستا شرکت ایرلندی "تکریت" (Techrete) تمرکز خود را روی پتانسیل موجود برای ساخت در خارج از سایت کارگاهی(اجرای پروژه های پیش ساخته) و به صورت ویژه بر روی پروژه‌های مسکونی گذاشته است. این تنها قسمتی از روند رو به رشد این شرکت‌ ایرلندی را نشان می دهد که ظرفیت بین المللی در حمایت از توسعه امکانات دارویی، مراکز داده‌ها، مراکز فروش، مراکز تولید صنعتی و ساختمان‌های نمادین را دارا می باشد.
ابزارها و روش‌های ساخت در خارج از سایت کارگاهی (روش های تولید قطعات و محصولات پیش‌ساخته) موجب کمک به بازدهی کلی پروژه های ساختمانی می‌شود، از همین‌رو رقابتی بین شرکت های فعال در این زمینه را در بازار اطراف اروپای شمالی بوجود آورده است.
این شرکت با سابقه ای بیش از نیم قرن فعالیت در پروژه های ساختمانی از طریق به دست‌آوردن و گسترش  دانش و مهارت‌های شرکت‌های دیگر فعال در زمینه تولید محصولات پیش ساخته و قطعات تولیدی خارج از سایت های کارگاهی همچون  "روئه‌کریت" (Roecrete) در ایرلند، و "امپایراستون" (Empire Stone) و "لوداپروداکتس" (Luda Products)، توانسته است فعالیت ها و پروژه های خود را در سطح گسترده ای در بریتانیا گسترش دهد. این روند به قدری با سرعت پیش رفته است که از شرکتی که طی 25 سال گذشته یک تولید کننده ساده مصالح پیش ساخته در بریتانیا بود در حال حاضر با 20 درصد افزایش ظرفیت تولید و راه اندازی واحد طراحی مصالح پیش ساخته به مجموعه ای قابل احترام مبدل شده است.
این شرکت، بزرگترین شرکت در زمینه طراحی، تولید و تهیه پوشش‌های پیش‌ساخته در بازار ساختمانی بریتانیا نیز به شمار می آید که روش‌های کاملا پیش‌ساخته را از طریق نصب ارائه می‌دهد. روش کاری این شرکت، به علاوه طرز تفکری که به سمت معماری پایدار دارد؛ باعث شد به عنوان "تولیدکننده سبز" (دوستدار طبیعت) در "جایزه سبز" سال 2018 معرفی شود.
مدیر اجرایی شرکت تکریت که تراز مالی شرکتش بیش‌از دو برابر نزدیکترین رقیبش است، بیان کرد: "ما در زمینه پوشش‌های پیش‌ساخته معماری متخصص هستیم." او معتقد است که دلیل این اتفاق، ترکیب عالی در مهندسی طراحی و کیفیتی است که شرکت تکریت برای کارفرمایان خود تضمین می‌کند. وی همچنین با افتخار اظهار می دارد: " بتن برای ما بیشتر از یک کالا اهمیت دارد. ما طیف گسترده‌ای از فینیشینگ‌ها را با سازگاری در رنگ‌ها ارائه می‌دهیم و یکی از معدود کارخانه‌هایی هستیم که قادر است چنین محصول مطمئنی را به بازار عرضه کند، به‌خصوص در پروژه‌های ساختمانی لندن. تیم فوق متخصص ما شامل مهندسین ، طراحان، نقشه‌برداران، مدیران قرارداد و مدیران پروژه مستقر در سایت های کارگاهی می‌شود، که با امکان تولیدات عالی، به‌منظور تضمین تولید پوشش‌های پیش‌ساخته معماری آن‌هم در بهترین کیفیتش ترکیب می‌شوند."
تعهد این‌چنینی به کیفیت، باعث شروع ساخت قطعات خارج از کارگاهی از مرحله تا اجرا می‌شود. مدیر فروش شرکت تکریت در این خصوص این‌چنین توضیح می‌دهد: "اکنون تمام کاری که ما انجام می‌دهیم به‌صورت سه بعدی است. ما سرمایه‌گذاری سنگینی در تکنولوژی و آزمایش انجام داده‌ایم که به ما این اجازه را می‌دهد تا طراحی‌های به‌مراتب پیچیده‌تری را ارائه دهیم. ما راه طولانی‌ای از آزمون و خطای آن‌چه که به‌طور مقدماتی با دست ساخته می‌شد، پیموده‌ایم. کاری که ما برای پروژه "جان لوویس" (فروشگاه جان لوویس یکی از دو ساختمان پروژه ویکتوریا گیت است) انجام دادیم نشانگر چیزی است که می‌توانیم با استفاده از طراحی 3 بعدی به آن دست یابیم. این کار ترکیب تکنولوژی (پولیش و اسیدیته کردن) با اجرای سازه‌ای پنل‌های لوزی‌شکل است. فلسفه کاری ما بدین صورت است که تیم مهندسی‌مان را با معماران و پیمان‌کاران مشتری در ابتدای فرآیند طراحی به‌منظور هدفمند‌کردن کارایی هرچه مطلوب‌تر، ترکیب ‌کنیم، این امر موجب می‌شود تا با گذشت زمان در طول روند تحقیق و توسعه، مدل‌ها گسترش یابند. این کار این اجازه را می‌دهد تا مشتریان ترکیب‌های متفاوت از محصولات مطلوبشان را تجربه کنند."
گروه معماری ACME در سال 2017 جایزه خلاقیت در تولید و اجرا بتن را به خاطر پروژه "ویکتوریا گیتس" در شهر لیدز انگلستان به‌دست آورده است، پروژه‌ای که آن‌ها دو ساختمان را برای یک پروژه طراحی کرده بودند که شامل طراحی شرکت تکریت هم می‌شود و همچنین تولید و نصب نمای فروشگاه.این پروژه که در سال 2016 درهایش به روی عموم باز شد، دارای طراحی طاق‌دار است که اجازه می‌دهد تا نور از بالا به داخل ساختمان بتابد (نمای مرکب دریچه‌ای که ازمیراث ادبی و غنی شهر الهام گرفته شده است و به آن فضا نیز نزدیک است. همچنین رنگ پوشش‌های بتنی که توسط شرکت تکریت بازسازی شده است، ساختمان‌های اطرافش را تعریف می‌کند.)
مدیر اجرایی شرکت تکریت از همکاری شرکت خود با پیمانکار اصلی این طرح این چنین می‌گوید: " تکریت مفتخر است که بخشی از این پروژه بوده‌است تا محدودیت‌های مهندسی آن در بخش بتن پیش‌ساخته را به پیش ببرند و کمک به اثبات آن دیدگاه می‌تواند به یک واقعیت تبدیل شود."
از دیگر پروژه های شرکت تکریت ، شهرک دانشگاهی گلاسگو است که در سال 2016 تکمیل شد،که باعث شد تا برنده جایزه RIBA"" نیز شود این طرح باعث شد تا این مجموعه و توانمند های تولید محصولات پیش ساخته آن در زمره نامزدهای دریافت جایزه بتن پیش ساخته قرار گیرد.
این جایزه حمایتی که تحت عنوان "تحسین مشارکت" به مجموعه های فعال در حوزه معماری پایدار اعطا می شود بیانگر عملکرد این مجموعه در حوزه طراحی و اجرا و تلاش برای دستیابی به پارامترهای  معماری پایدار و دوستدار محیط زیست در حوزه نما و محصولات پیش ساخته اجرای آن می باشد.
آنها به دنبال گسترش تاثیر گذاری محصولات خود در بازار می باشند و این مسیر را از طریق توجه به تخصص مجموعه خود در حوزه معماری دنبال می کنند و اوج عملکرد آنها در این بخش مربوط به "موزه V&A" در اسکاتلند می باشد، پروژه ای که جایزه انجمن بتن اسکاتلند در سال 2017 را نیز از آن خود کرده است. این پروژه به مانند کشتی‌ای در دریا است، و دارای پوسته بسیار نازکی است که از خود دریا ساخته شده است. آنها به مدت 4 سال در تمام مراحل طراحی پروژه حضور داشته اند و این حضور در پروژه به آنها این اجازه را می داد تا ضمن تولید متریال در ابعاد متنوع بتوانند فرآیند نصب پنل را به بهترین شکل اجرایی کنند.
ساخت قطعات و پنل های پیش ساخته در خارج از سایت کارگاهی راه حلی را به شما ارائه می‌دهد که می‌تواند ظرفیت های بیشتری را فراهم نماید.امروزه شاهد این موضوع هستیم که روش‌های ساخت خارج از سایت کارگاهی (پیش‌ساخته) به‌وسیله شرکت‌های تازه تاسیس نیز در بازار مشتریان خود را دارد و این به معنی پذیرفته شدن این جریان و محصول بین کارفرمایان است.
در حال حاضر توسعه ‌دهندگان با سرمایه‌های جدید خود، وارد بازار خانه‌های در حال توسعه می‌شوند، این درحالیست که باید نگاهی فراتر به زنجیره‌های عرضه موجود بر تولیدات داشته باشند، و با تامین روش‌های خاص ساخت و ساز سرعت بازگشت سرمایه را در بخش مسکن تامین کنند. در این بین استفاده از روش های پیش ساخته و بهره گیری از توانمندی شرکت هایی که کمتر به نیروی کار متکی هستند می تواند در شکل گیری این فرآیند بازگشت سرمایه موثر باشند.این فرآیند پیش تر در ساخت سازه های سبک و روش LSF نیز تجربه شده است و اکنون جایگاه مناسبی را بین سازندگان پیدا کرده است.
تجربه حضور در پروژه های بزرگ نشان می دهد در سال‌های گذشته در کنار هزینه مربوط به نیروی کار، بازار نیز تمایل به افزایش قیمت داشته است، در همین راستا، به منظور مدیریت هزینه‌ها و تاثیرات مثبت زمانی  ناشی از اجرای پروژه های پیش‌ساخته،کارفرمایان بیشتری خواهان همکاری با مجموعه های تولید کننده قطعات پیش ساخته شده اند.کاهش تعداد نیروی انسانی فعال در پروژه های ساختمانی بر توسعه ایمنی پروژه های در حال ساخت نیز کمک شایانی خواهد کرد.طبق آمار استفاده از این تکنولوژی ضمن کاهش 10 درصدی نیروی کار در پروژه های ساختمانی خطرات اجرای پنل های نما را نیز 60 درصد کاهش داده است.

اما بزرگترین چالش در بخش تولید و اجرا قطعات پیش ساخته ایجاد یک تعادل بین نیازهای معماری و محدودیت های اجرایی در تولید و نصب قطعات پیش ساخته است و این محدودیت ریسک پروژه های با معماری پیچیده و بزرگ را افزایش می دهد و قطعا مطالعات فاز صفر و ایجاد یک تعامل بین تیم اجرایی و معماران پروژه می تواند از ریسک های اجرایی این پروژه ها بکاهد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو