مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسوول در بانک مسکن:

فعال شدن چرخه اقتصادی با رونق صنعت ساختمان

عصر ساختمان- رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن، گفت: در صورتی که صنعت ساختمان مورد توجه بیشتر قرار گیرد و با حمایت‌های دولتی ظرفیت این بخش افزایش یابد، قطعا تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

فعال شدن چرخه اقتصادی با رونق صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، فریبرز راحتی درباره میزان تاثیرگذاری التهابات ارزی در قیمت مسکن طی چند ماه اخیر، گفت: بخش مسکن و ساختمان یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد است که ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه‌ دارد؛ همچنین یکی از مهمترین ویژگی‌های صنعت ساختمان این است که از تحولات ارزی حداقل تاثیر را می‌پذیرد.

    وی درباره علت التهابات قیمتی در بازار مسکن با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان حداقل ارزبری را نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی به خود اختصاص می‌دهد، گفت: مصالح ساختمانی که رکن اساسی در صنعت ساختمان محسوب می شوند، ظرفیت تولید داخلی دارند. ضمن اینکه در مقاطعی از زمان ایران صادرکننده مصالح ساختمانی به کشورهای مختلف بوده است.

    رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن، تاکید کرد: در صورتی که صنعت ساختمان مورد توجه بیشتر قرار گیرد و با حمایت‌های دولتی ظرفیت این بخش افزایش یابد، قطعا تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

    این مقام مسوول در بانک مسکن، با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعت ساختمان در اقتصاد، در حقیقت بخش مسکن می‌تواند مهمترین عامل برای خروج رکود از اقتصاد باشد، ادامه داد: اگر در صنعت ساختمان سرمایه گذاری خوبی انجام شود سایر بخش‌های مرتبط با این صنعت در چرخه اقتصادی کشور فعال خواهند شد.

    راحتی افزود: فعال شدن صنعت مسکن باعث می شود سایر بخش‌هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این صنعت مرتبط هستند نیز در چرخه اقتصادی فعال شوند.

    رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن، درباره چشم انداز بازار مسکن، گفت: با توجه به اینکه صنعت ساختمان با صنایع مختلف در ارتباط است، در بخش‌های پسین و پیشین حدود 200 صنعت را درگیر می‌کند، لذا رونق در این صنعت می‌تواند تاثیر عمده‌ای در شرایط حاکم بر اقتصاد کشور داشته باشد.

    وی تصریح کرد: بانک مسکن توانست از بانکی که صرفا در حوزه بازار پول فعالیت می‌کند، خارج شود و از طریق شرکت‌های تابعه خود در بازار سرمایه نیز ورود کند تا امکان تامین مالی صنعت ساختمان هم از بازار پول و سرمایه برای این بانک فراهم شود. به همین دلیل بانک مسکن به عنوان تامین کننده مالی بخش مسکن و ساختمان به صورت تخصصی می‌تواند در طرح‌های مورد نیاز بازار سرمایه گذاری کند.

    رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن، در پایان گفت: در صورت سرمایه گذاری در بخش مسکن می‌توان به اهداف هدفگذاری شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دست یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو