مدیران خودروعصر اعتبار

۵۴ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نوسازی را آغاز کردند

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از نوزدهم بهمن پارسال با صدور فرمان رییس جمهوری برای آغاز طرح بازآفرینی شهری تاکنون نوسازی ۵۴ هزار واحد مسکونی در این بافت ها در کشور آغاز شده است.

۵۴ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نوسازی را آغاز کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «هوشنگ عشایری» امروز (دوشنبه) در هم اندیشی با توسعه گران و تامین کنندگان مالی طرح امید بازآفرینی شهری یادآوری کرد: در این طرح قرار است سالیانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری نوسازی شود و طبق دستور رییس جمهوری اسلامی ایران همه دستگاه های دولتی باید زمین های خود را تا شهریورماه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا اجرای طرح بازآفرینی شهری با شتاب بیشتری در 31 استان کشور دنبال شود.
    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بیان کرد: در زمین های واگذار شده برخی دستگاه های اجرایی حدود 12 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری ساخته می شود؛ ضمن اینکه شهرداری ها بویژه شهرداری تهران، عملیات ساخت حدود 6 هزار واحد دیگر را در این بافت های آغاز کرده اند.
    وی اضافه کرد: از سال 1393 تا 1396 با مشارکت مردمی برای نوسازی بافت های فرسوده شهری نزدیک به 37 هزار فقره تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد اما از نوزدهم بهمن پارسال بیش از 25 هزار نفر برای نوسازی بافت های فرسوده شهری پروانه ساختمانی دریافت کرده اند.

    ** آغاز پرداخت تسهیلات نوسازی از شهریورماه
    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری یادآوری کرد: برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته شده است که بانک های عامل 2هزار و 500 میلیارد تومان و بقیه آن از سوی دولت تامین می شود تا پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ساخت واحدهای مسکونی در این بافت از شهریورماه آغاز شود.
    وی ادامه داد: برای تعیین مدل قرارداد مالی یکسان، پیش نویسی 10 روز پیش برای توسعه گران و پیمانکاران ارسال شد تا با مطالعه آن در نشست امروز مسائل و مشکلات آن را بررسی کنیم.
    عشایری بیان کرد: هفته آینده نیز ادامه این نشست برگزار می شود تا پس از جمع بندی نهایی مسائل حقوقی، فنی و اجرایی این قراردادها نتیجه آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شود تا پس از تایید محتوای این قراردادها و ابلاغ آن، از این پس همه پیمانکاران و توسعه گران در احیای بافت های فرسوده شهری آن را ملاک عمل قرار دهند.
    به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان بانک مرکزی، بانک مسکن، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، جامعه مهندسان مشاور ایران، کانون سراسری انبوه سازان مسکن، کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران، کانون انبوه سازان استان تهران، انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران ساختمانی، سازمان نظام مهندسی، سازمان مشارکت های مردمی شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران نظر خود را درباره طرح بازآفرینی شهری مطرح کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو