مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک:

گسترش حاشیه نشینی با افزایش نرخ اجاره بها

عصر ساختمان- نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: افزایش قیمت مسکن بر اجاره بها تاثیر مستقیم می گذارد و باعث کاهش قدرت پرداخت اجاره بهاء­ مستاجران می شود.

گسترش حاشیه نشینی با افزایش نرخ اجاره بها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسام عقبایی افزود: وضعیت بازار مسکن از اسفند 96 شاهد رشد 5 درصدی بود که با توجه به نوسانات نرخ ارز و دلار در اردیبهشت 97 به رشد 25 درصدی و در اوایل خرداد این رشد به بیش از 55 درصد رسید.

    وی گفت: بازار ارز و سکه با رشد 150 درصدی روبرو شد و در مقابل آن نیز بازار مسکن رشد 55 درصدی را شاهد بود، این رشد برای بخش مسکن به نسبت بازار طلا و سکه بسیار کمتر است اما برای این بخش و برای خریداران بسیار زیاد است.

    عقبایی ادامه داد: متوسط قیمت مسکن 6 میلیون و 900 هزار تومان است که قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده و حجم معاملات در خرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل روند نزولی داشته است.

    نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور با بیان اینکه ­بازماندگان خرید در بازار مسکن دیگر توان خرید ندارند گفت:­ تا شهریور 97 شاهد ثبات در بازار مسکن خواهیم بود اما در نیمه دوم سال به شرط ثابت ماندن بازار ارز و سکه، قیمت مسکن افزایش نمی یابد اما حجم معاملات بیشتر می شود.

    عقبایی افزود: کسانی که منتظر افزایش قیمت هستند بدانند که این بازار توان افزایش قیمت را تا پایان شهریورماه ­ندارد.

    وی­ با اشاره به اینکه با نوسانات بازار ارز و سکه، رکود در بازار مسکن ادامه پیدا می کند گفت: قیمت ­اجاره بها نیز که بر اساس قیمت زمین تعیین می شود ­55 درصد رشد داشته ­که با درآمد مستأجران همخوانی ندارد.

    عقبای بیان کرد: بسیاری از مستأجرانی که در شمال شهر تهران زندگی می کردند با این افزایش قیمت به مرکز تهران و افرادی که در مرکز هستند به جنوب تهران و همچنان به حاشیه تهران می روند.

    نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور افزود: علاوه بر اینکه مستأجران به حاشیه شهرها می روند به دلیل عدم پرداخت کرایه با مشکلات مالی روبرو می شوند ­به مراجع حل اختلاف مراجعه می کنند.

    عقبایی گفت: بحران جدی در بخش شهری و اجتماعی وجود دارد و مشکل مستأجران ­با زندگی در حاشیه شهرها حل نمی شود زیرا ترافیک و سفرهایی که به سمت مرکز شهر صورت می گیرد بسیار بیشتر می شود.

    وی یکی از دلایل خروج مسکن از رکود را تولید مسکن استیجاری دانست و افزود: دولت باید با ساخت مسکن استیجاری بتواند تا حدودی این کمبود مسکن و افزایش قیمت ها را جبران کند.

    عقبایی همچنین ادامه داد: اگر در بافت فرسوده ­اقداماتی­صورت بگیرد ­می تواند راهگشای حل این مشکلات باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو