مدیران خودروعصر اعتبار

۲۶ تا ۲۹ فروردین؛ روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی

بازدید از کاروانسرای کنارگرد تا آب انبار آراد

عصر ساختمان:مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: برنامه های روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در استان تهران در ۲ بخش جامعه ای مخاطب عام و خاص از روز ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه برگزار می شود.

۲۶ تا ۲۹ فروردین؛ روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرآنلاین، رجبعلی خسروآبادی گفت: برنامه هایی که در روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی ویژه عموم شهروندان برگزار می شود، بیشتر با هدف افزایش حساسیت جامعه در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی است که در قالب تورهای عصرانه بازدید از بافت تاریخی تهران قدیم در روز 29 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

    او گفت: جامعه ای که از داشته های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد هیچ گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب آن نخواهد برداشت.

    او ادامه داد: شهروندان باید آشنایی با میراث فرهنگی پایتخت را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت یک تهرانی در آنان نهادینه شود. آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب بافت های تاریخی در تهران قدیم نخواهیم بود چون در این حالت هر تهرانی به یک میراث بان تبدیل شده است.

    خسروآبادی فرهنگ سازی را سریعترین و کم هزینه ترین راه مقابله با وندالیسم میراث فرهنگی دانست و گفت: این اتفاق نیازمند حمایت نهاد های عمومی و تاثیر گذار جامعه از جمله شهرداری ها است.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه گفت: بازدید های علمی و آموزشی برای جامعه خاص در روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی با حضور اساتید برجسته برگزار می شود.

    او گفت: این بازدیدها شامل اجرای تور آموزشی در محوطه تاریخی حسن آباد ری که بازدید از کاروانسرای کنارگرد، یخچال کلین و آب انبار آراد را در بر می گیرد در روز 26 فروردین ماه است.

    خسروآبادی همچنین استقبال از گردشگران خارجی و داخلی در پایگاه جهانی کاخ گلستان را از دیگر برنامه های روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی عنوان کرد و گفت: این برنامه با مشارکت دانشجویان مدیریت جهانگردی پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

    او گفت: در این مراسم همچنین از پوستر همایش " گردشگری و صلح در آینه میراث جهانی " که در اردیبهشت ماه امسال و در هفته میراث فرهنگی با مشارکت پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود رونمایی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو