مدیران خودروعصر اعتبار

زندگی ۴ میلیون و سیصدهزار حاشیه‌نشین در پایتخت

عصر ساختمان- عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، حضور۴.۳ میلیون حاشیه‌نشین در پایتخت را بزرگترین تهدید برای کشور دانست که راه برون‌رفت از آن نیز برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن طرح بازآفرینی شهری است.

زندگی ۴ میلیون و سیصدهزار حاشیه‌نشین در پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، روح الله بابایی صالح در مورد وجود 4 میلیون و سیصد هزار حاشیه‌نشین در پایتخت گفت: حاشیه‌نشینی یکی از آسیب‌های اجتماعی کشور بوده که رفع آن مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در جلساتی که به منظور بررسی این آسیب‌ها تشکیل می‌شود نیز بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای حل این معضل اشاره شده است.

    نماینده مردم بویین زهرا درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: پدیده حاشیه‌نشینی ناشی از کوچ مردمی است که به دلیل شرایط نامناسب زندگی از روستاها و شهرهای کوچک به کلان شهرها به ویژه تهران پناه می‌برند، ضمن اینکه این امر بزرگترین تهدید برای کشور است که تنها در پایتخت 4 میلیون و سیصد هزار حاشیه‌نشین وجود داشته باشد.

    وی با اشاره به مشکلات اجتماعی متعددی که در پی حاشیه‌نشینی ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی شرایطی برای بروز انواع جرائم همچون خرید و فروش مواد مخدر فراهم می‌کند که ناشی از وضعیت نامناسب اقتصادی مردم ساکن در این مناطق است، از سوی دیگر به گسترش آسیب‌اجتماعی مهمی همچون طلاق، اعتیاد و بافت‌های فرسوده هم دامن می‌زند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون مسئولان باید برای رفع حاشیه‌نشینی وارد عمل شده و برای مقابله با آن یا عدم گسترش این پدیده سرمایه‌گذاری کنند و هر کدام از دستگاه‌های مربوطه که در این مورد نقشی دارند به برنامه‌ریزی در جهت حل این معضل بپردازند، در غیر این صورت به بزرگترین آسیب اجتماعی کشور تبدیل خواهد شد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تاثیر اجرای طرح بازآفرینی شهری در رفع پدیده حاشیه‌نشینی تاکید کرد: ارائه برنامه در قالب حرف تاثیری در رفع این مشکل ندارد، بنابراین باید به سرعت برای عملیاتی شدن آن سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد تا نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار