مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل امور اجتماعی البرز مطرح کرد؛

آغاز مهاجرت به البرز از دوره قاجار

عصر ساختمان- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان البرز گفت: زمانی جمعیت در این منطقه به ۵۰ هزار نفر می‌رسید اما از حدود ۳۰۰ سال پیش و در زمان قاجار روند مهاجرت به البرز آغاز و در طول این مدت تمامی خرده فرهنگ‌های کشور در این سرزمین ساکن شده است.

آغاز مهاجرت به البرز از دوره قاجار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عیسی قبادی اظهار کرد:  استان البرز پله‌های مدنیت را به سرعت طی کرده است. وقتی تنوع در جایی زیاد شود فرهنگ غالبی نیز قادر به شکلگیری نیست. کرج نیز چنین وضعیتی دارد و افرادی که از جاهای مختلف در این سرزمین ساکن شده‌اند هویت‌های خود را نیز به همراه آورده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه چنین وضعیتی شرایطی خاص در البرز به وجود آورده است، گفت: اگرچه هر خرده فرهنگ تمایل به جا انداختن خود را دارد اما اگر به سمتی برویم که به همه این خرده فرهنگ‌ها توجه کنیم و سعی کنیم به آنها امکان رشد بدهیم می‌توانیم مدعی شویم که از همه ظرفیت‌های استان استفاده کرده‌ایم.

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان البرز با بیان اینکه در ایران میان هیچ خرده فرهنگی با خرده فرهنگ دیگر تضادی وجود ندارد گفت: در البرز نیز به عنوان سرزمینی که اکثر این خرده فرهنگ‌ها را در خود جای داده است چنین شرایطی وجود دارد و تضادی میان آنها نیست، بنابراین تلاش سیاستگذاران فرهنگی باید به سمتی پیش رود که همه اینها را در یک مسیر قرار دهد.

    این مسئول یکی از مهمترین لوازم تحقق این امر را فراهم کردن زمینه مشارکت برای همه دانست و گفت: زمانی که مشارکت وجود نداشته باشد اهداف در نظر گرفته شده نیز محقق نمی‌شود، بنابراین مردم را باید به سمتی سوق دهیم که خودشان احساس کنند در مسائل نقش دارند. اگر هر کس نقش خود را در جامعه بپذیرد آن وقت جامعه در یک مسیر واحد حرکت خواهد کرد و ما در کلانشهرهایی چون کرج به این موضوعات نیاز داریم.

    قبادی با بیان اینکه مردم البرز مردمی مشارکت‌جو هستند،  افزود: ما باید به همه خرده فرهنگ‌ها در استان البرز فرصت دیده شدن دهیم تا خود را نشان دهند؛ این استان حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد که باید فضا برای مشارکت این جمعیت فراهم شود.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یکی از مسائل مهم استان یعنی حاشیه‌نشینی اشاره و اعلام کرد: دسترسی آسان به پایتخت، راه‌های مواصلاتی، جذابیت‌های اقتصادی و رشد سریع استان باعث شده تا امروز جمعیتی بین 700 تا 800 هزار نفر حاشیه‌نشین در استان داشته باشیم.

    قبادی تصریح کرد: البته حاشیه‌نشینی به معنای ناتوانی نیست اما ممکن است به دلیل کمبود امکانات در این مناطق ناتوانی و بزه به این مناطق سرایت کند، بنابراین بودجه‌های مربوط به این مناطق باید اختصاص داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو