مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

وجود ۱۰۰۰ کلاس خشت وگلی در مدارس کشور

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: براساس آمار، هزار کلاس خشت و گلی در مدارس کشور وجود دارد که برای تخریب و نوسازی آنها اعتباری معادل ۱۷۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

وجود ۱۰۰۰ کلاس خشت وگلی در مدارس کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرالله رخشانی در حاشیه سفر به شهرستان کاشان، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 1700 واحد آموزشی در قالب  هفت هزار کلاس درس در سراسر کشور به بهره برداری خواهد رسید.

    وی افزود: برای ساخت این تعداد واحد آموزشی که بیش از یک میلیون و 100 هزار مترمربع زیربنا دارد، اعتباری برابر با  14 هزار و 700 میلیارد ریال هزینه شده که توسط نیکوکاران مدرسه ساز و دولت تامین شده است.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت مدرسه های کوچک تغییر کرده و برای ساخت مجتمع های آموزشی در سراسر کشور برنامه ریزی می کنیم که هم اکنون 24 مجتمع آموزشی بزرگ در حال ساخت است که هر کدام از این طرح ها 10 هزار مترمربع زیربنا دارد.

    وی گفت: این مجتمع های آموزشی دارای ویژگی هایی چون سالن های ورزشی، مطالعه، همایش، کتابخانه و تجهیزات دیگر است و اگر به موقع تحویل وزارت آموزش و پرورش شود، منجر به یک تغییر کلی در ساخت مدرسه ها خواهد شد.

    رخشانی با تجلیل از مشارکت خیرخواهانه خیران مدرسه ساز افزود: نیمی از واحدهای آموزشی ساخته شده در سال گذشته با مشارکت خداپسندانه این گروه از شهروندان بنا شده است.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس 80 واحد آموزشی با 500 کلاس درس در سطح استان اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

    علی اکبر کمالی در حاشیه سفر به شهرستان کاشان، اظهار کرد: برای ساخت این تعداد واحد آموزشی اعتباری معادل 1200 میلیارد ریال صرف شده که بخش عمده آن توسط شهروندان نیکوکار تامین شده است. مناطق 41 گانه آموزش و پرورش استان اصفهان با کمبود حدود 13 هزار فرهنگی روبرو است که برای جلوگیری از این چالش در تلاش هستیم از همکاران بازنشسته، نیروهای خرید خدماتی و برون سپاری استفاده کنیم.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سه ساله شدن دوره تحصیلی هنرستان، گفت: برای اجرای پایه دوازدهم، با کمبود فضای آموزشی روبرو می شویم که با استفاده از برون سپاری و ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی و آزاد اسلامی این مشکل برطرف خواهد شد.
    وی با تقدیر از خدمات نیکوکاران مدرسه ساز، گفت: از مجموع پنج هزار واحد آموزشی در سطح استان اصفهان، 40 درصد آنها تخریبی است و امیدواریم با استمرار مشارکت مردم نیکوکار این مشکل برطرف شود.

    به گزارش ایسنا، 57 هزار فرهنگی در 41 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان اصفهان به امر آموزش 860 هزار  دانش‌آموز این استان مشغول هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار