مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

دوساله شدن قرارداد اجاره بها راهی برای کاهش تنش قیمتی

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس دو ساله شدن قرارداد اجاره بها را اقدامی در مسیر کاهش تنش های قیمتی و جلوگیری از سوداگری برخی بنگاه های معاملاتی و موجران خواند.

دوساله شدن قرارداد اجاره بها راهی برای کاهش تنش قیمتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سید احسن علوی با اشاره به تصمیم وزارت راه و شهرسازی در خصوص عقد قراردادهای دو ساله اجاره بها، گفت: این تصمیم می تواند از تنش های قیمتی و همچنین جلوگیری از سوداگری برخی بنگاه های معاملاتی و موجران در این بازار کم کند.

    نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با دو ساله شدن قرارداد اجاره بها نرخ ها ضابطه مند شده و بیش از 10 درصد در سال دوم افزایش قیمت اعمال نخواهد شد، افزود: خوشبختانه دولت در مسیر بهبود وضعیت بازار مسکن اولین اقدام موثر را برداشته است.

    مستاجران بیشترین ضررها را از تلاطم بازار متحمل می شوند

    وی با تاکید بر اینکه مستاجران بیشترین ضررها را از تلاطم بازار متحمل می شوند، تصریح کرد: دولت باید پیشنهاد دوساله شدن قراردادهای اجاره بها را به عنوان دستورالعمل اجرایی به مشاوران املاک ابلاغ کرده و آن ها نیز در کنار ارایه کد رهگیری به این مهم توجه کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تنظیم نرخ ها در بازار اجاره بها حتی به بهبود وضعیت بازار مسکن نیز کمک می کند، گفت: دوساله شدن قراردادهای اجاره بها تضمینی برای امینت مستاجران است.

    دولت باید سازوکاری را برای اجرای قراردادهای دو ساله اجاره بها فراهم کند

    علوی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته عقد قرارداد اجاره بها زیر 2 سال صورت نمی گیرد، افزود: کشور ما نیز تجربه بهبود شرایط بازار مسکن باید به این سمت و سو و برنامه مداری دقیق حرکت کند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع دوساله شدن قراردادهای اجاره بها در مجلس بررسی خواهد شد یا خیر، گفت: در صورتی که دولت لایحه ای در این باره به مجلس ارایه کند به طور حتم بدون وقفه مورد بررسی واقع خواهد شد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید سازوکاری را برای اجرای قراردادهای دو ساله اجاره بها فراهم کند در غیر این صورت شاید در عملیاتی شدن آن با مشکل مواجه شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار