مدیران خودروعصر اعتبار

آیا طلسم رکود مسکن تا پایان سال شکسته می‌شود؟

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌بینی کرده که تا پایان امسال طلسم رکود مسکن شکسته می‌شود. اما آیا کارشناسان دیگر هم این چنین اعتقادی دارند؟

آیا طلسم رکود مسکن تا پایان سال شکسته می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، حسام عقبایی اخیرا اظهار کرده بود که بعد از توافق هسته‌ای در بخش ساخت‌وساز و خرید و فروش مسکن، هر دو بخش تحریک می‌شوند و به سمت و سویی می‌روند که انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن افزایش پیدا خواهد کرد و این انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن از موجبات افزایش تولید مسکن خواهد شد و در نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها آغاز می‌شود و طلسم رکود بازار مسکن تا پایان سال شکسته می‌شود.

    اما در رابطه با این صحبت‌های رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، محمدمهدی مافی، بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران نظر خود را بیان کرده است.

    بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران در رابطه با وضعیت مسکن در ماه‌های پایانی سال به اقتصادنیوز گفت: روندهای اقتصادی تعیین‌کننده هستند و این موضوع به سیاست‌هایی که دولت‌ها می‌توانند در پیش بگیرند و سیاست‌هایی که بخواهند در پیش بگیرند، بستگی دارد.

    مافی اظهار کرد: متغییر مسکن، متغییری نیست که اگر به حال خود رها شود، اتفاق خاصی برایش بیفتد و بستگی به سیاست‌هایی دارد که اخذ می‌شود و دولت‌ها تاثیرگذار هستند، البته میزان این تاثیرات در اقتصاد کشور ما بسیار زیاد است که این خود یک بیماری محسوب می‌شود.

    او در ادامه بیان کرد: به هر حال دولت‌ها باید در میان‌مدت حداقل تاثیرات را در بازارهای نیازمندی‌های مردم، مثلاً بازار مسکن داشته باشند، برای مثال شما حساب کنید، دولت‌ها در زمینه مثلاً پوشاک کم‌ترین دخالت را دارند، به نظر نمی‌آید که مردم کشور ما از لحاظ پوشاک مشکلی داشته باشند، یعنی ما تا حالا نشنیده‌ایم که جایی مشکلی باشد، البته خب حالا ساختار صنعت پوشاک با صنایع دیگر، از جمله صنعت مسکن متفاوت است، اما من می‌خواستم یک مقایسه‌ای کنم که ثابت شود عدم دخالت‌های دولت باعث می‌شود که سیستم‌های اقتصادی روندهای خودشان را طی کنند، فراز و نشیب‌های خودشان را داشته باشند و خودشان بتوانند خودشان را با شرایط تطبیق دهند و اگر ایراد و اشکالی داشته باشد، در درون خودشان رفع و رجوع کنند، این نوع دخالت دولت‌ها که به هر حال وجود دارد و بازار امروز به آن نیاز هم دارد باید کم‌رنگ‌تر شود؛ ولی به هر حال در پاسخ به این سوال که تا پایان سال بازار رونق می‌گیرد یا نه، باید گفت که بستگی دارد سیاست‌های مالی کشور به چه سمت‌ و سویی پیش رود و آن زمان است که می‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار