مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد:

تنها ۲ درصد درآمد شهرداری‌ها از "عوارض" تامین می‌شود

عصر ساختمان- معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداری ها ۶۰ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و تنها دو درصد این رقم از محل عوارض تامین شده است.

تنها ۲ درصد درآمد شهرداری‌ها از "عوارض" تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از  ایسنا، هوشنگ خندان دل در همایش معاونین عمرانی استانداری‌های سراسر کشور که امروز (17 مرداد) به میزبانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تشکیل 492 هزار پرونده قلع بنا در کمیسون‌های ماده 100 سراسر کشور تا پایان تیرماه امسال، گفت: از این تعداد تنها حکم 55 درصد پرونده‌ها اجرایی شده و هنوز احکام حدود 220 هزار پرونده اجرایی نشده که باید فکری به حال این مسئله کرد.

    وی با دفاع از حقوق شهرداری‌ها، گفت: باید کمی حق را هم به شهرداری‌ها بدهیم، چرا که آنها طی دو سه سال گذشته60 هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات در شهرها هزینه کرده‌اند و دریافت عوارض تنها 2 درصد این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

    خندان دل تصریح کرد: در این شرایط این سوال مطرح می‌شود که شهرداری ها باید 98 درصد مبلغی که هزینه کرده‌اند را از کجا بیاورند و متاسفانه پاسخی که به این سوال داده می شود این است که از محل ساخت و ساز و نوسازی‌ها کسب درآمد کنند.

    وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد درآمد شهرداری‌ها از همین محل جریمه‌ها تأمین می‌شود که ایراد قانونی دارد و باید برای رفع این ایراد فکری کرد.

    خندان دل با اشاره به ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداری از وزارت کشور به هیات دولت، گفت: خوشبختانه این لایحه در هیات دولت تصویب شده است.

    وی افزود: این لایحه فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا بطور منطقی به این مسئله پرداخته شده و مشکل شهرداری‌ها و درآمد آنها مرتفع شود.

    معاون وزیر کشور تاکید کرد: اگر شهرداری‌ها که به مردم ارائه خدمات می دهند در موقعیتی قرار نگیرند که منابع مالی مورد نیاز خود را از روش قانونی و تعریف شده کسب کنند ممکن است به فکر راه نادرست آن بیافتند که باید با آن مقابله کرد، اما باید برای این مقابله پاسخ منطقی ارائه کرد و از راه منطقی مشکل آنها را مرتفع کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی