مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین تکلیف خانه های فاقد سند در تهران

عصر ساختمان- مدیر کل ­اداره راه و شهرسازی ­استان تهران گفت: صاحب­خانه های فاقد سند برای تشکیل پرونده،​ به اداره راه و شهرسازی محل زندگی خود مراجعه کنند.

تعیین تکلیف خانه های فاقد سند در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، نادر محمدزاده درباره­ ­سند دار شدن خانه های فاقد سند افزود:­ اگر زمین متعلق به دولت­ نباشد قانون ثبت،­ روش هایی پیش بینی کرده­ تا با تکمیل­ کمیته ه­­ایی در این خصوص،­ منجر به صدور سند شوند.

    وی ادامه داد: همچنین­ بحث زمین هایی­ که ­­متعلق به دولت ( وزارت راه و شهرسازی­ ) است بحث سنگین و پیچیده ای است که در این رابطه­­ آئین نامه ایی تصویب و ­­به تائید ­مجمع سازمان ملی زمین­ و مسکن نیز رسیده؛ در آیین نامه ­های تصویب شده­ متناسب با زمان­ ساخت و میزان زمین، تخفیفاتی برای افراد­ قائل می شود.

    محمد زاده گفت: این آیین­ نامه در حال اجرا است و در کل استان تهران­ و شهرهای بیش از­­ 25 هزار نفر پرونده­ تشکیل می شود و در صورتیکه زمین قبل از سال 83 واگذار شده باشد صاحب سند می شود.

    وی با اشاره اینکه در یک سال اخیر تصرفات جدیدی در استان تهران صورت نگرفته است­­ تصریح کرد:­ مشکل مردم با این آیین­ نامه حل­ و جلوی ساخت و ساز های غیر مجاز و تصرفات جدید­ هم گرفته شده است­.

    مدیر کل ­اداره راه و شهرسازی ­استان تهران  افزود: مسکن مهر استان تهران در 3 بخش تقسیم می شود،​­شهرهای کمتر از­­ 25 هزار نفر که بنیاد مسکن کار اجرایی­ آن را بر عهده دارد و ­بیش از 80 درصد پیشرفت­ فیزیکی داشته­ و شهرهای بیش از ­25 هزار نفر به جز شهرهای جدید­ 105 هزار­ واحد مسکونی مهر در حال اجرا داشتیم که از این تعداد­ 2 هزار واحد آن تکمیل شده است و طرح های باقی مانده نیز دست تعاونی ها است که­ از درون مشکل دارند.­

    وی همچنین با اشاره به مسکن مهر پرند و پردیس گفت:­در شهر­ جدید پرند­ کمتر از­ 25 هزار واحد باقی مانده­ است و در شهر پردیس از حدود­ 70هزار واحد،​ ­30 هزار واحد تحویل متقاضیان شده­ و به همین مقدار در­ انتظار تکمیل و­ تاسیسات زیربنایی هستند.

    محمد زاده بیان کرد: در شهر جدید پردیس­ کمتر از 20 هزار واحد مشکل تکمیل ساخت­ دارند؛­در یک سال اخیر ­20 هزار واحد­ ساخته شده است و کار های اجرایی آن هنوز باقی مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار