مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد؛

فروش لوله و پروفیل کیلویی ٧ هزارتومان

عصر ساختمان- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تعدادی از پروفیل‌سازان، ورق را از بورس‌کالا با قیمت بسیار پایینی خریداری کرده و بدون فاکتور این محصولات را به فروشندگان و توزیع‌کنندگان پروفیل با قیمت بالایی می‌فروشد، بنابراین در این میان سندیکای لوله و پروفیل هم اضافه سود می‌برد و هم اضافه اعتراض می‌کند.

فروش لوله و پروفیل کیلویی ٧ هزارتومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، نادر قاضی‌پور در خصوص ادعاهای مطرح شده از سوی سندیکای لوله و پروفیل به عملکرد فولاد مبارکه گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با حضور مسئولان وزارت صنعت، مدیرعامل فولاد مبارکه، سندیکاهای لوله و پروفیل و بورس‌کالا در مجلس برگزار شد، موضوع بازار ورق و لوله و پروفیل کاملا بررسی و مشخص شد که سندیکای لوله و پروفیل در این میان هم اضافه سود بردند و هم اضافه اعتراض می‌کنند؛ زیرا تعدادی از پروفیل‌سازان ورق را از بورس کالا با قیمت بسیار پایینی خریداری کرده و بدون فاکتور به فروشندگان و توزیع کنندگان پروفیل با قیمت بالایی می‌فروشند.

    او افزود: این در حالی است که من همان روز پروفیل را به قیمت کیلویی هفت هزار تومان از بازار خریداری کردم در صورتیکه در بورس کالا ورق فولاد با قیمت بسیار ارزان تر به فروش رفته بود؛ بنابراین کسانیکه ورق خریداری کرده و لوله پروفیل تولید کردند، باید اعلام کنند به چه قیمتی محصول را خریداری و می فروشند، زیرا من از کسانی هستم که به عینه پروفیل را به قیمت کیلویی هفت هزار تومان خریدم.

    این مقام مسئول اضافه کرد: اعضای سندیکای لوله و پروفیل، ورق را از فولاد مبارکه خریداری کرده و بعد از تبدیل کردن به لوله و پروفیل با سود هنگفتی محصولاتشان را می‌فروشند، بنابراین سندیکا هم توزیعشان خارج از شبکه است و هم گران فروشی می‌کنند.

    به گفته این نماینده مجلس، هدف سندیکا از این شلوغ کاری‌ها این است که می‌خواهند گران‌فروشی خودشان مشخص نشود، این در حالی است که بر اساس قوانین تعزیرات حکومتی، جرایم سنگینی برای آنها وضع می‌شود.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: این در حالی است که سازمان بورس و نهادهای نظارتی بر قیمت‌های کشف شده در بورس کالا نظارت کرده و در صورت هر گونه تخلف فروشندگان با متخلفین برخورد می‌کند بنابراین باید ادعاهای مطرح شده ریال مستند باشد و بگوید.

    قاضی پور اظهار کرد: براساس تصمیم مجلس، بورس کالا به صورت دقیق و شفاف به سازمان بورس، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی اعلام می‌کند که چه کسانی ورق را به چه قیمتی خریداری کرده‌اند تا با نظارت همگان، ورقی که تبدیل به پروفیل می‌شود، بدون گرانی و انحصار به دست مصرف‌کننده برسد که دستگاه‌های نظارتی این بررسی‌ها را آغاز کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار